Veeam

Veeam gör sitt starkaste kvartal i företagets historia med 100 procents tillväxt jämfört med förra året

Pressmeddelande   •   Jul 31, 2013 14:22 CEST

Veeam® Software, innovativ leverantör av säkerhetskopierings-, replikerings- och virtualiseringslösningar för VMware vSphere och Microsoft Hyper-V, meddelade i dag rekordresultat för det andra kvartalet av 2013 (Q2 13) och fortsatt accelerad tillväxt av försäljning, partners och anställda baserat på deras lösningar inom Modern Data Protection™. De totala bokförda intäkterna ökade med 100 procent under Q2 2013 i förhållande till samma period 2012, och nya bokade licensintäkter ökade med 96 procent under samma period. Veeam rapporterar också 299 procents tillväxt i Veeam Backup & Replication™ för Microsoft Hyper-V under det andra kvartalet av 2013 jämfört med samma period år 2012.

"Förväntningarna på nya Veeam Backup & Replication v7 kombinerat med accelerationen av våra affärer inom säkerhetskopiering och replikering för Hyper-Vhar åstadkommit det bästa kvartalet i hela Veeams sexåriga historia”, säger Ratmir Timashev, VD på Veeam. ”Den kombinerade tillväxten i våra kunder, partners och anställda har gjort utnämnandet av Peter Ruchatz till Chief Marketing Officer mycket välbehövligt. Peters erkända förmåga att utveckla framgångsrik, global marknadsföring av teknologiprodukter och varumärkesprogram som kan skalas upp väl kommer att vara en ovärderlig tillgång när vi fortsätter att ta marknadsandelar över hela världen inom modernt dataskydd.”

Ruchatz kommer till Veeam från Salesforce.com, där han var Vice President inom marknadsföring i centrala EMEA-regionen. Innan dess hade han tillbringat sju år på Microsofti roller på fältet och inom produktmarknadsföring. Bland annat ledde han den globala produktmarknadsföringen av go-to-market-program, samt ansvarade för konkurrensfokus och prissättning.

Veeam presenterade också Insight Venture Partners som en ny strategisk affärspartner. Insight förvärvade en minoritetsandel som en del av detta förhållande.

Veeam mottog flera prestigefyllda branschpriser under Q2 2013, bland annat följande:

• Placerade av Gartner i ”Visionärer”-kvadranten av The Magic Quadrant for Enterprise Backup/Recovery Software.
  • Utnämnda till Best of TechEd 2013 inom kategorin Backup and Recovery. Priset Best of TechEd, som medsponsras av Microsoft och Windows IT Pro, uppmärksammar Microsoft-partners som förser branschen med innovativa produkter och tjänster.
  • Priset HP AllianceOne Partner of the Year för konvergerad lagring vid HP Discover-mässan i Las Vegas.
  • Silvermedalj i 2013 års ”Rising Star”-pris vid European GTDC Summit i Barcelona. Organisationen Global Technology Distribution Council representerar alla ledande IT-distributörer i hela världen.

Några andra höjdpunkter från Q2 13:

• Nedräkning till Veeam Backup & Replication v7: Veeam avslöjade en ny version av sitt prisbelönta flaggskeppsprogram, som kommer att bli tillgängligt senare i sommar. Den nya utgåvan introducerar två omvälvande innovationer: inbyggd WAN-acceleration och Backup from Storage Snapshots – samt sju stycken marknadsrevolutionerande funktionaliteter och 50 andra förbättringar.
  • Kundtillväxt: Veeam fick mer än 9 300 nya kunder, vilket innebär en summa på 73 000 nuvarande, betalande kunder.
  • Nya partnermarginaler & tillväxt: Utökade incitament i företagets North American ProPartner-program, som ger ännu större marginaler när Veeam säljs tillsammans med godkända VMware- och Microsoft-produkter, samtidigt som antalet globala partners har utökats till fler än 19 000.
  • Nya patent: Veeam har erhållit två amerikanska patent för centrala kapaciteter hos Veeam Backup & Replication för omedelbar återställning av virtuella maskiner och stöd för unika kapaciteter såsom SureBackup®, Universal Application Item Recovery (U-AIR®), och On-Demand Sandbox. Den underliggande teknologin för dessa patent och kapaciteter är Veeams innovativa vPower®-teknologi.
  • Expansion och tillväxt av Veeam Cloud Provider-programmet (VCP): VCP-programmet har expanderats i och med att Veeam Backup Management Suite™ har lagts till. Programmet erbjuder flexibel månatlig uthyrning och evig licensiering för att fylla behoven hos leverantörer av hosting, hanterade tjänster och molntjänster. VCP-programmet har växt till mer än 3 000 deltagare över hela världen. Månatlig uthyrning per virtuell maskin är nu tillgängligt i över 70 länder från mer än 50 olika Veeam-uthyrare, och eviga licenser finns att köpa från tusentals Veeam-återförsäljare.

Om Veeam Software

Veeam® Modern Data Protection™. Vi tror att kraven på IT har förändrats och att gårdagens säkerhetskopieringsproblem – höga kostnader, ökad komplexitet och bristande funktionalitet – är oacceptabla för dagens organisationer. Veeam tillhandahåller kraftfulla, lättanvända och prisvärda lösningar som är Built for Virtualization™byggda för virtualisering och för molnet – perfekt anpassade för det moderna datacentret.

Veeam Backup & Replication™ består av VMware-backup, Hyper-V backup, återställning och replikering. Denna #1 VM Backup™-lösning hjälper organisationer att uppnå RPO:er och RTO:er samt spara tid, eliminera risker och drastiskt minska kapital- och driftkostnader. Veeam Backup Management Suite™ kombinerar Veeam Backup & Replication och Veeam ONE™ i en enda integrerad lösning för att skydda virtualiseringsinvesteringar, öka administratörsproduktiviteten och bidra till att minska riskerna i den dagliga hanteringen. Veeam Management Pack™ (MP) utökar företagsövervakningen till VMware via Microsoft System Center. Veeam erbjuder även gratis verktyg för virtualiseringsvärlden.