Veeam

VEEAM ONE V6 UTÖKAR MED STÖD FÖR WINDOWS SERVER HYPER-V

Pressmeddelande   •   Mar 01, 2012 09:32 CET

Nyhetsfakta:

• Veeam      Software lägger      till stöd för Windows Server Hyper-V till sin Veeam ONE-lösning. Veeam      ONE v6 tillför välbeprövad teknologi till Hyper-V, en lösning som innefattar      realtidsövervakning, dokumentation och driftrapportering.
  • Veeam ONE innefattar Veeam Monitor, Veeam Reporter      och Veeam Business View. Därför är Veeam ONE perfekt för IT-ansvariga på      SMB-marknaden, vilka ofta har en begränsad budget och personalstyrka.      Veeam ONE förser specifikt Hyper-V med följande redskap för att hantera      kritiska virtualiseringsproblem:
    • Realtidsövervakning
    • Effektiv resursfördelning
    • Dokumentation av den virtuella infrastrukturen
    • Driftrapporter för prestanda, användning och       belastning
  • Veeam ONE är enkelt att installera och hantera och medan      andra produkter endast följer ett fåtal mätvärden i Hyper-V-miljöer      övervakar Veeam ONE mer än 60 olika mått.       Veeam ONE erbjuder också granulära larm som pekar ut den VM där      larmet har lösts ut, och har integrerad övervakning av Cluster Shared      Volumes (CSV).
  • Veeam ONE finns tillgänglig som en fristående      produkt men också som del av Veeam Essentials och Veeam Management Suite.      I dessa paket tillhandahålls Veeam ONE tillsammans med Veeam Backup &      Replication, för att ge en heltäckande lösning för virtualiseringsdrift      och dataskydd.
  • Veeam Essentials är tillgängligt för miljöer med      två, fyra eller sex sockets, vilket gör det till ett prisvärt alternativ      för virtuella infrastrukturer med ett mindre antal värdar.  Några av dess funktioner är:
    • 2-i-1-backup och -replikering för snabb, flexibel och tillförlitlig       återställning av virtualiserade applikationer och data i en enda lösning
    • Realtidsövervakning dygnet runt alla dagar med inbyggd intelligens       för snabb felsökning och problemlösning
    • Dokumentation och driftrapportering med flexibel automatisering som       besparar administratörer tid och energi

Uttalanden:

Edwin Yuen, Director på Microsoft

”Av det snabbt växande antalet organisationer som förlitar sig på Windows Server Hyper-V har många också andra hypervisorer, och behöver kunna sköta dessa heterogena miljöer. Veeam såg behovet av en ensam driftlösning för SMB-marknaden, och Veeam ONE kommer nu att erbjuda stöd för Windows Server Hyper-V.”

Priser & tillgänglighet:

Veeam ONE

Veeam ONE för Windows Server Hyper-V är för närvarande i betastadiet och förväntas bli tillgängligt under andra kvartalet av 2012. Det nordamerikanska priset (rekommenderat slutpris) är 450 USD per socket.  För mer information, besök: http://www.veeam.com/one-vmware-management.html.

Veeam Essentials

Veeam Essentials säljs i paket för två sockets. Det nordamerikanska priset (rekommenderat slutpris) är 1 300 USD för Enterprise Edition och 700 USD för Standard Edition. Kunder som köper Veeam Essentials för Hyper-V nu kommer att erhålla samma antal licenser för Veeam ONE gratis när v6 blir tillgänglig för allmänheten. För mer information, besök: http://www.veeam.com/smb-vmware-management-tools.html.

Ta kontakt med Veeam:

Mediekontakt:

Per Uppman, Time PR, Per.uppman@time.se, Tel:+46 (0)708 150 350

Om Veeam Software
Veeam Software är en Elite VMware Technology Alliance Partner och utvecklar innovativ mjukvara för hantering av VMware vSphere®. Veeam vPower™ erbjuder avancerat virtualiseringsdrivet dataskydd™ och är den teknologi som ligger bakom Veeam Backup & Replication™, den absolut främsta säkerhetskopieringslösningen för virtuella system. Veeam ONE™ tillhandahåller en enda lösning för att optimera prestandan, konfigurationen och användningen av VMware-miljöer, och innehåller: Veeam Reporter™ för VMware-kapacitetsplanering, förändringshantering samt rapportering och chargeback; Veeam Business View™ för VMware-affärstjänstehantering och kategorisering; och ett urval av VMware-övervakningsalternativ, inklusive nworks Management Pack™ för VMware-hantering i Microsoft System Center, nworks Smart Plug-in™ för VMware-hantering i HP Operations Manager samt Veeam Monitor™ för VMware-hantering oberoende av ramverk. Lär dig mer om Veeam Software på www.veeam.com.