Veeam

Veeam Software fortsätter att växa snabbt i Norden under Q2 2012

Pressmeddelande   •   Aug 13, 2012 10:50 CEST

Stockholm, den 13 augusti 2012 – Veeam Software Group, ledande inom backup- och övervakningslösningar för virtuella miljöer såsom VMware vSphere och Windows Server Hyper-V, presenterade i dag sina resultat för första halvåret 2012.

De totala bokförda intäkterna i Norden (Sverige, Norge, Finland och Danmark) ökade med 59 procent under de första två kvartalen 2012 jämfört med samma period 2011. Bokförda förnyade supportavtal växte ännu snabbare – med 128 procent jämfört med första halvåret 2011. Tvåhundra nya kunder tillkom i Norden, och 18 nya kanalpartners.

”Den första halvan av det här året har vi gjort viktiga investeringar genom att anställa och utbilda personal, för att fortsätta att bygga upp företaget och få vår organisation att mogna. Dessa investeringar utgör en stark grund för framgång under det senare halvåret, och har gett tydliga resultat i form av nöjda kunder”, säger Lars Högberg, Veeams Nordenchef. ”Ingenting är en bättre indikator på våra produkters och medarbetares kvalitet än förnyade supportavtal, så tresiffrig tillväxt inom det området är ett klart tecken på att vi är på rätt väg när det gäller att bygga upp vår verksamhet långsiktigt.”

Det andra kvartalets höjdpunkter var bland annat:

Priser – Veeam fortsatte att belönas med priser under årets andra kvartal. Några framstående utmärkelser:

o Microsoft Management and Virtualization Partner of the Year 2012, för att ha levererat enastående lösningar inom systemhantering och virtualisering.

o ”Editors’ Choice”-priset på 2012 Storage Awards, arrangerat av Storage Magazine.

o ”Rising Star”-silvermedalj under European Global Technology Distribution Council Summit

o Vinnare av VirtualizationAdmin inom kategorin Backup and Recovery

Produkter – Veeam introducerade flera nya produkter under Q2, bland annat:

o Backup Free Edition för VMware och Hyper-V, som erbjuder den nya VeeamZIP-kapaciteten för ad hoc-säkerhetskopiering, omedelbar återställning på filnivå, med mera – allt helt gratis. Backup Free Edition är efterträdaren till Veeam FastSCP, ett extremt populärt gratisverktyg med fler än 150 000 användare i hela världen.

o Backup & Replication v6.1, som erbjuder VeeamZIP-funktionalitet och utökar Veeams patentsökta vPower®-teknologi – samt Instant VM Recovery – till Hyper-V. vPower kör en virtuell maskin direkt från en komprimerad och deduplicerad backup-fil på ett vanligt lagringsmedium för säkerhetskopior.

o Veeam ONE v6, som levererar kraftfull och lättanvänd övervakning och rapportering för VMware- och Hyper-V-miljöer. Veeam ONE gör den virtuella infrastrukturen fullständigt synlig och tillhandahåller effektivt och prisvärt de kapaciteter som är av störst betydelse för virtualiseringsadministratörer.

Ta kontakt med Veeam:

Gemenskaper & sociala nätverk: http://www.veeam.com/communities.html?ad=menu

Nyhets-RSS: http://feeds.feedburner.com/VeeamNews

Om Veeam

Veeam® Software utvecklar innovativa lösningar för säkerhetskopiering för VMware och Hyper-V samt virtualiseringshantering. Veeam Backup & Replication™ är den allra främsta VM Backup-lösningen. Veeam ONE™ är en ensam lösning för realtidsövervakning, resursoptimering och hanteringsrapportering för VMware och Hyper-V. Veeam Management Pack™ (MP) och Smart Plug-in™ (SPI) utökar företagets övervakning till VMware med hjälp av Microsoft System Center and HP Operations Manager. Veeam tillhandahåller även gratis virtualiseringsverktyg. Få reda på mer genom att besöka http://www.veeam.com/.