Veeam

Veeam Software fortsätter att växa snabbt under Q3 2012,

Pressmeddelande   •   Okt 24, 2012 08:19 CEST

De totala bokförda intäkterna växte med 43 procent under det tredje kvartalet av 2012 jämfört med samma period 2011, och nya bokade licensintäkter ökade med 30 procent under samma period. Samtidigt rapporterade företaget att man nått milstolpen 50 000 kunder över hela världen.

”Vi är mycket glada över att ha nått milstolpen 50 000 kunder bara sex år efter vårt grundande, eftersom det innebär en stark bekräftelse av kvaliteten och innovationen hos våra produkter” säger Ratmir Timashev, President och CEO på Veeam. ”Det är fantastiskt att se hur framgångsrika våra kunder och partners är, i synnerhet med vår produkt Backup & Replication, branschens ledande programvara för säkerhetskopiering och dataskydd för VMware och Hyper-V.”

Det tredje kvartalets höjdpunkter var bland annat:

• Kunder Veeam nådde milstolpen 50 000 kunder globalt under det tredje kvartalet.
  • Priser – Veeams produkter och deras kunders framgångar fick erkännande i form av flera priser på VMworld:
    • Veeam Backup Free Edition mottog priset ” Best Free Tool” av Virtualization Review
    • Veeams kund Tiger Wheel & Tyre mottog priserna ” Best virtualization and server consolidation project” och ” Best of Show” under VMworld Europe
    • Veeams kund Catalent Pharma Solutions mottog priset ” Best virtualization for disaster recovery project” under VMworld Europe för sin användning av VMware vSphere 4.1 och Veeam Backup & Replication
    • Produkter – Veeam tillkännagav under VMworld Europe att Veeam Backup & Replication 6.5 kommer att bli tillgängligt under Q4 i år. Den nya versionen kommer att erbjuda nya återställningsmöjligheter för Microsoft Exchange samt ögonblicksbilder av HP StoreVirtual VSA och LeftHand. Ett annat viktigt tillägg är stöd för VMware vSphere® 5.1 och Windows Server 2012 Hyper-V, vilket gör Veeam till den första leverantören som erbjuder stöd för båda de nya hypervisorplattformarna.

Mediekontakt

Per Uppman, telefon 0708 150 350, per.uppman@time.se

Ta kontakt med Veeam:

Angivna webblänkar i detta meddelande:

Gratis virtualiseringsverktyg: http://www.veeam.com/free-virtualization-software-vmware-hyper-v.html

#  #  #

.

Om Veeam Software

Veeam® Software utvecklar innovativa lösningar för säkerhetskopiering för VMware och Hyper-V samt virtualiseringshantering. Veeam Backup & Replication™ är den allra främsta VM Backup-lösningen. Veeam ONE™ är en ensam lösning för realtidsövervakning, resursoptimering och hanteringsrapportering för VMware och Hyper-V. Veeam Management Pack™ (MP) och Smart Plug-in™ (SPI) utökar företagets övervakning till VMware med hjälp av Microsoft System Center and HP Operations Manager. Veeam tillhandahåller även gratis virtualiseringsverktyg. För att få veta mer, besök www.veeam.com.