Veeam

Veeam utsett till HP AllianceOne Partner of the Year 2013

Pressmeddelande   •   Jun 13, 2013 15:00 CEST

Veeam® Software tillkännagav i dag att företaget har tilldelats priset ”HP AllianceOne Partner of the Year Award” inom kategorin ”Converged Storage” på HP Discover-mässan i Las Vegas.

Priset har tilldelats Veeam Software för de dramatiska förbättringar i ”Recovery Time Objectives” (RTO) som användare kan uppnå genom att kombinera Veeam Backup & Replication™ med HP Virtual Storage och HP 3PAR StoreServ Storage-snapshots. Veeam Explorer™ for SAN Snapshots är integrerat i Veeam Backup and Replication och tillhandahåller unika funktioner som låter användare av HP StoreVirtual och HP 3PAR StoreServ återställa virtuella VMware-maskiner eller individuella filer och e-postmeddelanden direkt från HP Storage-snapshots, utan att behöva installera någon agent på värdmaskinen eller den virtuella maskinen. Detta ger användaren kortare RTO:er vid återställning av virtuella maskiner eller av enskilda filer och applikationsobjekt direkt från SAN-snapshots. VM-snapshots kan automatiskt migreras till HP StoreOnce Backup-system eller till bandsystemet HP StoreEver LTO-6 Tape Storage för att fylla behovet av långvarig datalagring. Andra fördelar med att kombinera Veeam Backup med HP Converged Storage är bland annat betydande minskningar av tiden som säkerhetskopieringar tar och hur mycket lagringsutrymme de förbrukar. Till exempel minskade Vallejo Sanitation & Flood Control District tiden för sina säkerhetskopieringar med 64 procent och sitt lagringsutrymme med 9x genom att använda Veeam Backup med HP StoreOnce Backup-system. Veeam Backup & Replication i kombination med HP Converged Storage ger kraftfullt, lättanvänt och prisvärt modernt dataskydd som är byggt för virtualisering.

”Veeam ser HP som en livsviktig strategisk partner”, säger Ratmir Timashev, CEO på Veeam Software, ”och våra kunder har kommit att förlita sig på vår gemensamma lösning för att skydda sitt arbete. Vår kommande lansering av Veeam Backup & Replication v7 kommer att stärka detta samarbete ytterligare, genom att ge möjlighet att göra säkerhetskopior från HP StoreVirtual Storage och HP 3PAR StoreServ Storage-snapshots, vilket kommer att förbättra Recovery Point Objectives (RPO) exponentiellt.”

”Veeam utsågs till HP AllianceOne Partner of the Year inom kategorin konvergerad lagring för sin produkt Veeam Backup & Replication, som kan kombineras med HP StoreVirtual Storage och HP 3PAR StoreServ Storage-snapshots för att enkelt och effektivt återställa individuella filer och e-postmeddelanden”, säger Doug Oathout som har positionen Vice President, Channel and Alliances, Enterprise Marketing på HP. ”Veeam har demonstrerat sin expertis på det här området genom att utveckla denna innovativa lösning för säkerhetskopiering och återställning för sina kunder, och därmed bana väg för mer rörliga verksamheter.”

Mer information om HP Discover 2013 finns på http://h30614.www3.hp.com/discover/home.

Om Veeam Software

Veeam® Modern Data Protection™. Vi tror att kraven på IT har förändrats och att gårdagens säkerhetskopieringsproblem – höga kostnader, ökad komplexitet och bristande funktionalitet – är oacceptabla för dagens organisationer. Veeam tillhandahåller kraftfulla, lättanvända och prisvärda lösningar som är Built for Virtualization™byggda för virtualisering och för molnet – perfekt anpassade för det moderna datacentret.

Veeam Backup & Replication™ består av VMware-backup, Hyper-V backup, återställning och replikering. Denna #1 VM Backup™-lösning hjälper organisationer att uppnå RPO:er och RTO:er samt spara tid, eliminera risker och drastiskt minska kapital- och driftkostnader. Veeam Backup Management Suite™ kombinerar Veeam Backup & Replication och Veeam ONE™ i en enda integrerad lösning för att skydda virtualiseringsinvesteringar, öka administratörsproduktiviteten och bidra till att minska riskerna i den dagliga hanteringen. Veeam Management Pack™ (MP) utökar företagsövervakningen till VMware via Microsoft System Center. Veeam erbjuder även gratis verktyg för virtualiseringsvärlden.