Veeam

Veeam vinner priset ” Microsoft Management and Virtualization Partner of the Year 2012”

Pressmeddelande   •   Aug 07, 2012 07:55 CEST

”Veeam är glada över att utses till Microsoft Management and Virtualization Partner of the Year”, säger Ratmir Timashev, VD på Veeam Software. ”Vi har samarbetat med Microsoft i över fem år för att hjälpa våra kunder att managera och övervaka sina virtualiserade miljöer med hjälp av System Center.  I och med införandet av System Center 2012 upplever vi att de molnbaserade tjänsternas löfte har blivit mycket påtagligt, och vilket kommer att innebära enorma fördelar för både små och stora företag.”

Microsoft Partner-priserna uppmärksammar Microsoft-partners som har utvecklat och levererat exceptionella Microsoft-baserade lösningar under det gångna året.  Priserna delas ut i flera kategorier, och vinnarna väljs ut bland mer än 3 000 sökande från hela världen. Veeam uppmärksammades för att ha tillhandahållit enastående lösningar och tjänster inom systemhantering och virtualisering. Några av Veeams lösningar är:

• Veeam Management Pack (MP) för integrerad övervakning och hantering av VMware via Microsofts System Center Operations Manager.
  • Veeam Backup & Replication för avancerad säkerhetskopiering och återställning av virtuella Hyper-V-maskiner.

Veeam har medverkat i Microsofts partnernätverk sedan 2005, och uppnådde nyligen kompetensnivån ”Microsoft Gold Management and Virtualization”. Veeam är dessutom en aktiv medlem i System Center Alliance, deltog i System Center 2012 Technical Adoption Program samt är en Global Microsoft Technology Center Alliance Partner.

Priset Microsoft Management and Virtualization Partner of the Year uppmärksammar en partner som levererar styrnings- och virtualiseringslösningar (för arbetsstationer eller servrar) vilka gör det möjligt för kunder att minska sina kostnader, öka sin tillgänglighet och förbättra sin IT-infrastrukturs rörlighet. Vinnaren har dramatiskt förvandlat en kunds IT-infrastruktur, vilket har resulterat i lägre driftkostnader, minskade kapitalutgifter och förbättrade övergripande servicenivåer. Veeam använder Microsofts svit av produkter, teknologier och lösningsacceleratorer för virtualisering och systemhantering, bland annat:

• Windows Server 2008 R2 Hyper-V
  • Microsoft Hyper-V Server 2008 R2
  • Microsoft System Center Virtual Machine Manager 2008 R2
  • Microsoft System Center Operations Manager
  • Microsoft System Center Virtual Machine Manager
  • Opalis eller Microsoft System Center Orchestrator

”Microsoft är glada över att kunna uppmärksamma Veeam Software som Management and Virtualization Partner of the Year”, säger Mike Schutz, General Manager på avdelningen Windows Server and Management på Microsoft. ”Veeam har använt Microsofts teknologi för privata moln, baserad på Windows Server 2008 R2 och System Center, och arbetat för att låta kunder minska kostnader, öka tillgängligheten och förbättra rörligheten.”

Ta kontakt med Veeam:

Om Veeam Software

Veeam® Software utvecklar innovativa lösningar för säkerhetskopiering för VMware och Hyper-V samt virtualiseringshantering. Veeam Backup & Replication™ är den allra främsta VM Backup-lösningen. Veeam ONE™ är en ensam lösning för realtidsövervakning, resursoptimering och hanteringsrapportering för VMware och Hyper-V. Veeam Management Pack™ (MP) och Smart Plug-in™ (SPI) utökar företagets övervakning till VMware med hjälp av Microsoft System Center and HP Operations Manager. Veeam tillhandahåller även gratis virtualiseringsverktyg. Få reda på mer genom att besöka http://www.veeam.com/.