Veeam

Veeam Virtual Lab för Hyper-V i kommande Backup & Replication v7

Pressmeddelande   •   Apr 08, 2013 14:49 CEST

Veeam offentliggör att Virtual Lab för Windows Server Hyper-V är en av de nyheter som kommer att inkluderas i den kommande Veeam Backup & Replication v7. Virtual Lab är ett kraftfullt verktyg som samtidigt är enkelt att använda och garanterar säkerheten, prestandan och tillgängligheten i Hyper-V- miljöer.

Virtual Labs arbetar i harmoni med Veeam vPower som möjliggör för användare att köra virtuella maskiner direkt från en komprimerad säkerhetskopia på en vanlig lagringsenhet. Med vPower kan en virtuell maskin köras fullt ut från en återställningspunkt utan att några ändringar görs i säkerhetskopian.

Nya funktioner som möjliggörs av kombinationen av vPower och Virtual Lab för Hyper-V är bland annat:

• SureBackup: Eliminerar risker med säkerhetskopiering genom att fortlöpande testa och verifiera återhämtningsmöjligheterna för varje virtuell maskin utan att kräva vare sig tid eller ansträngning från administratören.
  • U-AIR (Universal Application-Item Recovery): Möjliggör snabb  återhämtning av individuella objekt från valfri virtualiserad applikation, utan behov av agenter. Om en användare råkar radera ett viktigt dokument eller kör ett skript som resulterar i oönskad ändring hjälper U-AIR administratörer att enkelt återhämta förlorade eller skadade filer.
  • On-Demand Sandbox: Erbjuder möjligheten att driva virtuella maskiner i en isolerad miljö från befintliga säkerhetskopior. Istället för att använda produktionsresurser för att återställa säkerhetskopior kan virtuella miljöer skapas ”i farten”.

Veeam Backup & Replication används idag av fler än 60 000 företag världen över. Den nya versionen, Veeam Backup & Replication v7 blir allmänt tillgänglig under tredje kvartalet 2013.

Du kan läsa pressmeddelandet i sin helhet på engelska nedan:

-----------------------------

Veeam Extends Award-Winning Innovations to Windows Server Hyper-V

Groundbreaking Capabilities for Hyper-V Backup: SureBackup, Universal Application-Item Recovery (U-AIR) and On-Demand Sandbox

Veeam® Software, innovative provider of backup, replication and virtualization management solutions, today announced Virtual Lab for Windows Server Hyper-V. One of the many new features to be included in the upcoming release of Veeam Backup & Replication™ v7, Virtual Lab delivers powerful and easy-to-use capabilities that further ensure the protection, performance and availability of Hyper-V environments.

Virtual Lab works in conjunction with vPower®, Veeam’s patented technology for running a virtual machine (VM) directly from a compressed, deduplicated backup file on regular backup storage. With vPower, a VM can run from any restore point, full or incremental, without any changes to the backup itself. Virtual Lab for Hyper-V follows the 2012 release of Instant VM Recovery™ for Hyper-V, which takes advantage of vPower to minimize downtime and disruption by enabling IT to run a VM directly from a backup while a full restore is underway.

New patented capabilities provided by the combination of vPower and Virtual Lab for Hyper-V include:

• SureBackup®: Eliminates risk through backup testing and recovery verification. The fully automated process lets users verify the recoverability of every backup of every VM, without additional hardware or administrative time and effort.
  • U-AIR® (Universal Application-Item Recovery): Enables quick, agent-free recovery of individual objects from any virtualized application. When users accidentally delete important e-mails or run scripts that result in unintended changes, U-AIR helps administrators easily recover lost or damaged items.
  • On-Demand Sandbox: Runs VMs in the safety of isolated environments built from existing backups and storage. Instead of using production resources to restore backups or burdening production VMs with additional snapshots, virtual environments can be created “on the fly,” allowing users to simply power on required VMs at desired restore points.

Veeam Backup & Replication, #1 VM backup, is Built for Virtualization™ from the ground up. Used by more than 60,000 organizations around the world, Veeam Backup & Replication is a powerful, easy-to-use and affordable solution for virtual environments of all sizes. Virtual Lab for Hyper-V continues Veeam’s strategy of helping organizations make the move to Modern Data Protection™ and reap the overwhelming cost and efficiency benefits of virtualization.

Veeam Backup & Replication v7 will become generally available in Q3, 2013. For more information about Virtual Lab for Hyper-V and other features coming in v7, go to http://go.veeam.com/v7. Please also visit the Veeam booth (#332) at the Solutions Expo for Microsoft Management Summit 2013 in Las Vegas, NV from April 8-11. Veeam is a Gold Sponsor for MMS 2013 and Microsoft’s 2012 Management and Virtualization Partner of the Year.

Quotes:

Doug Hazelman, Vice President of Product Strategy, Veeam Software
“Modern data protection is critical to the success of Windows Server Hyper-V initiatives, and eliminating risk is a top priority for our customers. By providing an innovative and easy way to safely perform tasks like validating backups and testing software updates without impacting production environments, Virtual Lab for Hyper-V helps administrators protect their infrastructures, while also enhancing reliability and availability.

Ratmir Timashev, President and CEO, Veeam Software
“Organizations with Hyper-V infrastructures need reliable data protection that is built specifically for virtual environments. In October 2012, Veeam was proud to be one of the first vendors to support Windows Server 2012. We’re excited now to be the first data protection vendor to bring Virtual Lab capabilities to Hyper-V, providing vital support and advanced backup and recovery features to this rapidly growing user base.”

Om Veeam Software
Veeam® Software utvecklar innovativa lösningar för säkerhetskopiering och replikering av virtuella miljöer. Veeam Backup & Replication™ är den allra främsta VM Backup-lösningen. Veeam ONE™ är en helhetslösning för realtidsövervakning, resursoptimering och hanteringsrapportering av säkerhetskopieringsinfrastrukturen. Veeam tillhandahåller även gratis virtualiseringsverktyg. Få reda på mer genom att besöka http://www.veeam.com/.