Veeam

Veeam visar upp kraftig tillväxt på enterprise-marknaden – Jack Henry & Associates de senaste med att förse 4 000 virtuella maskiner med modernt dataskydd

Pressmeddelande   •   Aug 30, 2013 13:39 CEST

Företaget rapporterar 300 procents tillväxt i enterprise-kunder på ett kvartal, och presenterar Backup & Replication v7 på VMworld, särskilt utvecklat med funktionaliteter för enterprise-nivån

VMworld 2013, monter #1629 – San Francisco, Kalifornien: den 28 augusti 2013

Veeam® Software, den innovativa leverantören av säkerhetskopierings-, replikerings- och virtualiseringslösningar för VMware vSphere och Microsoft Hyper-V, meddelade i dag accelererande framgångar på enterprise-marknaden, då allt fler stora företag väljer Modern Data Protection™ och fortsätter att anamma virtualisering i rekordhög takt. Veeam rapporterar 220 % tillväxt i antalet enterprise-avtal[1] som slöts under Q2 2013 jämfört med Q1 2013. Veeam rapporterar också det starkaste kvartalet i hela företagets historia vad gäller nya enterprise-kunder, med 300 % tillväxt under det andra kvartalet 2013 jämfört med det första.

Några av Veeams nya enterprise-kunder är Jack Henry & Associates, Inc. (NASDAQ: JKHY), Vestas Wind Systems A/S, BNP Paribas, Swiss Re, TrendMicro, Norwegian Cruise Line, Roswell Park Cancer Institute, REHAU AG & Co., Ferretti Group och School District of Palm Beach County. Alla har de valt Veeam, som nu skyddar mer än 4 miljoner virtuella maskiner över hela världen.

”Veeams produkter fungerade exceptionellt bra i en avgörande migrering av ett datacenter nyligen – de uppvisade solid prestanda i att replikera, säkerhetskopiera och återställa våra miljöer”, säger Michael Brittenham, Director of Corporate Systems på Jack Henry & Associates, ett S&P 400-företag som bistår mer än 11 300 finansiella institutioner med core processing och kompletterande lösningar. ”Det faktum att vi kan hantera hela vår stora enterprise-installation av Veeam från en enda central konsol var också en avgörande faktor i vårt val av Veeam som standardlösningen för ett modernt dataskydd av mer än 4 000 virtuella maskiner.”

Vestas Wind Systems A/S är världens främsta utvecklare och tillverkare av vindturbiner som används i vindkraftverk. Vestas har huvudkontor i Århus, Danmark, över 19 000 anställda och en teknologisk infrastruktur som innefattar två stycken datacenter. ”Veeams produkt Backup & Replication är lättanvänd, kraftfull och flexibel i alla moderna vSphere-miljöer för storföretag”, säger Alan Madsen, som är Technical Lead, Hardware & Framework / Group Finance & Operations på Vestas Wind Systems. ”Varje gång vi gör en säkerhetskopiering eller återställning förvånas vi över produktens prestanda och genialitet.”

”Vår tilltagande styrka och växande marknadsandel på enterprise-området är ett resultat av stora enterprise-affärer, stärkta relationer med framstående partners såsom Softchoice, rekordartad tillväxt i företaget som helhet och många produkt- och branschpriser”, säger Ratmir Timashev som är President och CEO på Veeam. ”Med 88 % av Fortune 500-företagen som Veeam-kunder och en årlig ökning av antalet virtuella maskiner som skyddas av Veeam på 74 % ser vi att vårt Modern Data Protection™ är drivande i stora företags anammande av ett nytt slags säkerhetskopiering för kritiska applikationer.”

”När det kommer till säkerhetskopiering behöver stora företag ett dataskydd som eliminerar barriärerna till att säkerhetskopiera till en extern fysisk plats, som minskar tiden säkerhetskopieringar tar och slutligen mångfaldigar alternativen vid återställningar”, säger Eric Sheppard, Research Director, Storage Software på IDC. ”Veeams förmåga att leverera allt detta på enterprise-nivå, kombinerat med de höga nivåerna av virtualiseringsanvändning i stora organisationer, är viktiga bidragande faktorer till Veeams tillväxt på programvarumarknaden för dataskydd och återställning.”

Veeams framfart inom enterprise-segmentet fortsätter med den senaste releasen Veeam Backup & Replication v7, som har försetts särskilt med nya funktioner för enterprise-nivån för att tillmötesgå en ständigt växande efterfrågan. Lösningen innefattar två omvälvande innovationer, Built-in WAN Acceleration och Backup from Storage Snapshots, som hanterar utmaningar som många stora organisationer står inför såsom exploderande datavolymer, krympande tidsluckor för säkerhetskopiering och mer stringenta mål för återställningspunkter och återställningstider (RPO:er och RTO:er). Veeam Backup & Replication v7 introducerar även ytterligare 7 marknadsledande funktionaliteter, och mer än 75 andra nya funktionaliteter/förbättringar, bland annat Veeam Explorer for Microsoft SharePoint, VMware vCloud Director Integration, Self-Service Recovery of VMs and Guest Files samt Native Tape Support.

Alla besökare på VMworld 2013 är hjärtligt välkomna till monter 1629 för den första offentliga avtäckningen av Veeam Backup & Replication v7. För mer information om Veeam, besök http://www.veeam.com.

[1] Avtal som genererar mer än 100 000 USD i intäkter för Veeam. Kundernas faktiska utgifter kan vara större, eftersom Veeam säljer direkt genom kanalprogrammet Veeam ProPartner.

Om Veeam Software

Veeam® Modern Data Protection™. Vi tror att kraven på IT har förändrats och att gårdagens säkerhetskopieringsproblem – höga kostnader, ökad komplexitet och bristande funktionalitet – är oacceptabla för dagens organisationer. Veeam tillhandahåller kraftfulla, lättanvända och prisvärda lösningar som är Built for Virtualization™byggda för virtualisering och för molnet – perfekt anpassade för det moderna datacentret.

Veeam Backup & Replication™ består av VMware-backup, Hyper-V backup, återställning och replikering. Denna #1 VM Backup™-lösning hjälper organisationer att uppnå RPO:er och RTO:er samt spara tid, eliminera risker och drastiskt minska kapital- och driftkostnader. Veeam Backup Management Suite™ kombinerar Veeam Backup & Replication och Veeam ONE™ i en enda integrerad lösning för att skydda virtualiseringsinvesteringar, öka administratörsproduktiviteten och bidra till att minska riskerna i den dagliga hanteringen. Veeam Management Pack™ (MP) utökar företagsövervakningen till VMware via Microsoft System Center. Veeam erbjuder även gratis verktyg för virtualiseringsvärlden.