Briza maxima AB

Velvet & Pearls Ladies Club - Regnbågsfestivalens Tjejfest i ny kostym

Pressmeddelande   •   Aug 28, 2012 15:05 CEST

Pressmeddelande - [12-08-28]

Malmös Pridefestival firar alla kvinnor oavsett kön och identiteter med sin årliga Tjejfest. Unikt för i år är att deltagarna möts av en svettig och pirrande nattklubb från jazzens stortid, när upplevelseproducenterna från Briza maxima i samarbete med RFSL Malmö för en afton omvandlar klubben A2 till en annan värld.

RFSL Malmö och Briza maxima AB bjuder den 30 augusti in till en afton där kvinnan regerar. Träd in i en värld med doft av 40-talets Harlem och med smak av förrevolutionens Havanna. Sånger av Billie Holiday. Lättklädda cigarettflickor, sensuella dansöser. Suggestiv musik på skivspelaren, tunga taktslag och en drivande rytm.

Lokalerna hos A2 på Adelgatan 2 iscensätts för kvällen med ljus, ljud, dofter och rekvisita som skickar deltagarna in i en värld att förälska sig i, att bli förälskad i. Som alltid när eventföretaget Briza maxima tar sig an ett arrangemang kan deltagarna njuta av en upplevelse med extra allt. En upplevelse som stimulerar alla sinnen, som erbjuder sällskapslekar för vuxna, uppträdanden på två våningar och ett universum att utforska och ta i besittning under varsam vägledning av festens värdinnor Velvet Girls.

På programmet för aftonen står allt från a cappellakvartetten Ladybirds och swingdansande damer, burlesqueartisterna Lady Effulgent och duon Velvet Glove, Iron Fist. Bakom mixerbordet tronar DJ Moaning Mona och DJ Alice Samoilova och täcker emellan sig 10- till 60-talets musik på stenkaka, vinyl och modernare format.

Ska denna fest bli ett återkommande komplement till icke-heteronormativa Malmös klubbscen? Finns ett uppdämt behov för filmglamour från technicoloreran? Är burlesquen det nya svarta? Det finns bara ett sätt att ta reda på svaren: upplev Velvet & Pearls.

Vad
Velvet & Pearls Ladies Club - Regnbågsfestivalens Tjejfest.
Tid: Torsdag den 30 augusti kl 20:00 - 01:00
Plats: A2, Adelgatan 2, Malmö
Inträde: 100 kr, 80 kr för RFSL-medlemmar.
Medlemskap i RFSL Malmö skaffar du lättast på https://app.rfsl.se/medlem/blimedlem.php.
Facebookevent: https://www.facebook.com/events/334100426675454/

Se www.briza.se/pressrum för bilder och pressmaterial.

Briza maxima AB
Rebecka Eriksson, producent