Briza maxima AB

Velvet & Pearls Ladies Club - Tjejfesten som blev en nattklubb från jazzens storhetstid

Pressmeddelande   •   Feb 11, 2013 15:48 CET

När Velvet & Pearls Ladies Club slog upp dörrarna för första gången i augusti 2012 omvandlades den årliga Tjejfesten under Regnbågsfestivalen till en svettig och pirrande nattklubb från jazzens storhetstid och blev genast en succé. Nu fortsätter RSFL Malmö och upplevelse-producenterna från Briza maxima AB samarbetet, och gör Velvet & Pearls till ett regelbundet återkommande arrangemang och ett efterlängtat tillskott till Malmös HBTQ-scen.

Den 16 februari bjuds åter in till Velvet & Pearls eget förföriska universum! En värld med doft av 40-talets Harlem, med smak av förrevolutionens Havanna. Sång av Billie Holiday. Sensuella dansöser. Suggestiv musik på skivspelaren, tunga taktslag och en drivande rytm. Möt igen våra egna Velvet Girls; sensuella cigarettflickor som med stolthet serverar dig njutning på ett fat.

En afton då varje kvinna är sin egen och har utrymme att ta den roll som hon själv vill ha. En afton då vi firar systerskapet, förälskelsen och kärleken i Sankt Valentins tecken, som helgonförklarades bland annat för att genomföra bröllopsriter för dem som var förbjudna att gifta sig.

Lokalerna hos Chandelier på Baltzarsgatan 25 iscensätts för kvällen med ljus, ljud, dofter och rekvisita som skickar deltagarna in i en värld att förälska sig i, att bli förälskad i. Som alltid när eventföretaget Briza maxima tar sig an ett arrangemang kan deltagarna njuta av en upplevelse med extra allt. En upplevelse som stimulerar alla sinnen, som erbjuder sällskapslekar för vuxna, oväntade uppträdanden och ett universum att utforska och ta i besittning.

På programmet för aftonen står allt från hulahoplektioner och show med miss Be Happy Hoops, burlesque gospel, burlesqueartisterna Lady Effulgent och Arsenica Lace till damerna från Malmös egen nystartade burlesquetrupp Ravishing Byrds Burlesque. Bakom mixerbordet tronar DJ:s Lill An & Fr Allan som utlovar en afton med nära 100 % musik av kvinnor som sprider glädje och coolness i en värld av rökiga blueshak i amerikanska södern, hesa whiskeyröster och sugande takter.

Vad
Tid: Lördagen den 16 februari. Middag från kl. 20:00, fest från kl. 22:00
Plats: Chandelier, Baltzarsgatan 25, Malmö
Inträde: 190 kr, 140 kr för RFSL-medlemmar
Medlemskap i RFSL Malmö skaffar du lättast påhttps://app.rfsl.se/medlem/blimedlem.php.
Facebookevent:https://www.facebook.com/events/186864061455405/

Se www.briza.se/pressrum för bilder och pressmaterial.

Briza maxima AB
Rebecka Eriksson, producent
Epost: rebecka@briza.se
www.briza.se

Briza maxima: eventföretaget som erbjuder utveckling genom upplevelser genom att producera arrangemang som deltageren upplever med alla sinnen och minns med hela kroppen.