Paper Province

VEM DRIVER UTVECKLINGEN AV FÖRPACKNINGAR? ÅRETS PACSEM I KARLSTAD SÄTTER FOKUS PÅ KONSUMENTEN.

Pressmeddelande   •   Nov 15, 2006 14:28 CET

Olika aspekter kring konsumentförpackningar kommer att belysas genom intressanta föreläsningar och diskussioner.

Till exempel:
• Hur utvecklas ett starkt varumärke med hjälp av förpackning?
• Kan kundfokus minska miljöpåverkan?
• Hur ser trenderna ut – här i Sverige och globalt?

Pacsem är en mötesplats för förpackningsfolk från olika led av värdekedjan: Från idé och råvara via formgivning och konvertering till distribution och slutkonsument. Totalt samlar Pacsem över 200 deltagare!

Konferensen präglas alltmer av en mångfald. Till exempel visar Pacsem i år på nära samarbeten mellan livsmedels/upplevelse näringen och förpackningsbranschen. Löfbergs Lila är värd för sammankomsten kallad ”get-together” på onsdag kväll och demonstrerar 100 år av sin produkt/förpackningshistoria. The Packaging Arena har också under hösten genomfört utbildningsprojekt ihop med AB Måltidsupplevelser i Grythyttan. Nya koncept och idéer för en internationell marknad visas upp.

Välkommen att delta!

Pacsem innehåller många intressanta föreläsare. Ni hittar fullständigt program på www.pacsem.com

Exempel på föredrag torsdag 16 november i Aula Magna, Karlstads universitet:

VARFÖR LYCKAS INTE DEN VÄL GENOMTÄNKTA LANSERINGEN?
Forskare och economie doctor Jens Nordfält från Handelshögskolan och ICA, konstaterar att i en miljö som innehåller mer information än vad kunderna kan hantera, skärmar kunderna effektivt bort majoriteten av informationen. Nyckeln är inte att skrika mer eller högre, utan att agera mer på kundens villkor, att förstå skillnaderna på partihandel och detaljhandel och agera smartare.

KONSUMENTENS FÖRVÄNTNINGAR OCH KRAV PÅ FÖRPACKNINGAR
Konsumentverket flyttar till Karlstad och vi välkomnar dem till samarbete på Pacsem. Stig Håkansson är produktsäkerhetsdirektör och berättar bland annat om projektet ”Förpackningar som värdeskapare för alla”.

Ta gärna kontakt med oss för att få veta mer om Pacsem 2006!
Per Branzén, BrobyGrafiska Utbildning, tel 0705-91 63 80
Ulrika Evermark, vd The Packaging Arena Ek för, tel 070- 250 00 53

Hela programmet finns på www.pacsem.com