Vänsterpartiet Storstockholm

Vem får bo i Stockholm?

Pressmeddelande   •   Mar 09, 2012 17:12 CET

Nu på lördag diskuterar Vänsterpartiets oppositionsledare Ann-Margarethe Livh bostadsfrågor i ABF-huset. Det kommer att handla om vilka konsekvenserna blir om den nuvarande politiken får fortsätta. Medverkar gör bland annat också Ann Mari Engel (V), ledamot i Stockholms Stadshus AB och Clara Lindblom (V), ledamot i Exploateringsnämnden.

- Efter den senaste veckans skandaler i bostadspolitiken när alliansen helt kört över tusentals hyresgäster och sålt ut stora delar av allmännyttan, känns det extra angeläget att diskutera hyresrätten och bostadsrättsomvandlingen, säger Ann-Margarethe Livh, oppositionsledare (V) och vice ordförande i Familjebostäder.

Den nya hyreslagen presenteras och det blir diskussioner om hyresrätten och bostadsrättsomvandlingen.

Medverkar: Ann-Margarethe Livh, oppositionsledare och vice ordförande Familjebostäder, Ann Mari Engel (V), ledamot i Stockholms Stadshus AB, Clara Lindblom (V), ledamot i Exploateringsnämnden, Ragnar von Malmborg, Nätverket för Hyresgästernas Boendetrygghet, Elin Gauffin, Nätverket Rädda Hyresrätten.

Klockan 12.00 - 15.00 i ABF-huset, Sveavägen 41. Fri entré.

För mer info:
Ann-Margarethe Livh     076-122 91 03
Ann Mari Engel     070-727 74 20
Clara Lindblom     073-386 57 67

Vill du läsa mer om Stockholmsvänsterns politik? Gå in på http://www.stockholmsvanstern.se/