Dragon's Lair

Vem ska representera Sverige i Dominion-VM

Pressmeddelande   •   Jul 10, 2012 14:12 CEST

Många som gillar bra strategispel har upptäckt Donald X. Vaccarinos mycket populära lekbyggarspel Dominion och på söndag den 15 juni är det dags att ta reda på vem som är bäst i Sverige. Som förra året arrangeras SM av Dragon's Lair föreningen i Stockholm och är öppet för alla som vill vara med.

Eftersom VM med kort varsel flyttats från oktober till augusti har det inte funnits tid för kvalturneringar men arrangörerna, som också driver Stockholms Dominion-liga, hoppas ändå att de som spelar lyckas få in en resa till Stockholm i sina semesterplaner.

Kettil Brochmann kommer vara med och försvara sin titel från 2011 men många som haft möjighet att spela mot honom i ligan hoppas kunna utnyttja den träningen och besegra honom.

---

Frågor om SM från spelare eller media besvaras av Dragon's Lair föreningens ordförande David Rasmusson på david@dragonslair.se. Anmälan kan göras på SMs Facebooksida http://www.facebook.com/events/202392293221755/.

Dragon's Lair grundades 2004 och består av två butiker och en förening. Butikerna är Stockholms mest mest välsorterade med allt för hobbyspelare, och föreningen skapar ständigt nya möjligheter för spelare att mötas på olika typer av evenemang. Dragon's Lair står värd för turneringar, utbildningar och pressträffar, och bjuds ofta in att representera spelhobbyn i media och på mässor.