Moelven Eurowand

Vem skulle du vilja dela kontor med? - Besök Moelven Eurowands monter där frihet att designa skapar oändliga rumslösningar

Pressmeddelande   •   Feb 07, 2011 10:18 CET

Sveriges ledande tillverkare av kompletta rumslösningar med monteringsfärdiga och flyttbara innerväggsystem - Moelven Eurowand, medverkar på Stockholm Furniture Fair den 8-12 februari och anordnar i senaste produkten Chatbox en marknadsundersökning i sin monter A35:02. Dessutom visar de upp specialbyggda kontor åt frihetskämpar i olika bemärkelser som Robin Hood, Nelson Mandela och Liu Xiaobo.

-       Vi deltar på Stockholm Furniture Fair för att inspirera till att skapa och designa smarta kontor. Här möter vi den målgrupp som på ett tidigt stadie i olika projekt kan påverka sättet att bygga och inreda kontor på. Vi vill vara lyhörda för olika behov inom kontorsvärlden och gör flera marknadsundersökningar. På årets mässa bjuder vi in till vår Chatbox för att ta reda på vem man helst vill dela kontor med - om man får välja fritt. Och vi vill bidra till frihet för fler än oss själva, därför skänker vi utbildningspaket till barn i tredje världen, i samarbete med UNICEF, för varje  monterbesökare som deltar i undersökningen. Det säger Marknadschef Camilla Hartman.

Temat i årets monter är ”Frihet att designa” och här har Moelven Eurowand valt att arbeta vidare på just ordet frihet. Därför har de skapat kontor i montern åt frihetskämpar i olika bemärkelser; Robin Hood, Nelson Mandela och Liu Xiaobo.

För mer information kontakta:

Camilla Hartman 073-682 32 74 eller besök vår monter plats A35:02 alternativt:

För högupplösta bilder vänligen mejla camilla.hartman@moelven.se

Om Moelven Eurowand AB

Vårt huvudkontor finns i Örebro och vi har försäljningskontor på sex olika platser i Sverige; Örebro, Stockholm, Göteborg, Norrköping, Uppsala och Malmö. Tillverkning sker på egna fabriker i Kumla och Hulån. Våra resemontörer utför arbete över hela landet. Sammanlagt är vi ca 160 personer som arbetar på Moelven Eurowand AB.