Ladbrokes

VEM VINNER BRAGDGULDET I ÅR?

Pressmeddelande   •   Sep 27, 2010 16:42 CEST

Sex veckor kvar tills det avslöjas vem eller vilka som vinner Svenska Dagbladets Bragdguld, enligt Ladbrokes står det mellan  OS-hjältarna Björn Ferry och Markus Hellner. Det förstnämnde ligger bäst till då vi minns hans upphämtning på jaktstarten samt fantastiska nerver på den sista skjutningen. Detta sammantaget är vad som kallas en bragd. Ferry spelas till 1,70 gånger pengarna.

I slutet av förra året var Charlotte Kalla favorit, nu spelas hon till nio gånger pengarna, men det finns kandidater som inte representerade Sverige i vinter-OS. Flera namn har tillkommit under sommaren såsom fotbollslandslagets lagkapten Zlatan.

“Robin Söderling är min personliga favorit, men jag tror att han hade behövt ta hem Wimbledon eller Franska Öppna för att nå hela vägen och vinna årets Bragdguld” säger Andreas Gillberg, Ladbrokes Sverigechef.

Aktuella odds – Bragdguldet 2010

Björn Ferry  1,70

Markus Hellner  2,10

Charlotte Kalla  9,00

4x10 km Längdskidor herrlaget  9,00

Curling damlaget  13,00

Johan Olsson  16,00

Robin Söderling  26,00

Anders Södergren  26,00

Henrik Sedin  67,00

Zlatan Ibrahimovic  101,00

För mer information:

Se även vår blogg på http://blogg.ladbrokes.se för mer nyheter och information från Ladbrokes.

andreas.gillberg@ladbrokes.se Andreas Gillberg, Ladbrokes Sverigechef, +46-8-4076445, +46–707608715

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med 2925 vadslagningsbutiker och 16 394 anställda. Ladbrokes har dryga 3 miljoner registrerade kunder från 30 länder och säljer speltjänster på 18 språk.

___________________________________________________________

Detta pressmeddelande skickades via MyNewsdesk.com