Swentech Utbildning AB

Vem vinner SM i handlödning 2010?

Pressmeddelande   •   Jan 12, 2010 12:55 CET

Vem vinner SM i handlödning 2010?

På årets elektronikmässa, S.E.E., kommer det för första gången att anordnas ett SM i handlödning. Mästerskapet kommer att bestå dels av avlödning av några komponenter, dels av inlödning av motsvarande komponenter.

Under vecka 4 kan vem som helst som vill tävla vässa sina kunskaper inom mjuklödning på en kurs på Swentech Utbildning. Kunskaperna kommer man att ha nytta av, inte bara i tävlingen, utan även direkt i den verksamhet där man arbetar.

Fakta:

Behörighetskurs samt Förnyelsekurs i mjuklödning
Kurstid: 25-29 januari med start kl 09.00 på måndag morgon
Plats: Ekbacksvägen 22, Bromma
Förkunskapskrav: Godkänd synundersökning och gärna att du har verktygsvana. (Förnyelsekurs: giltig behörighet FSD5115).
Pris: 7.700 kr resp 6.400 kr exkl moms per deltagare. Obs! 2009 års priser!

Individuell lödutbildning
Vill man inte certifiera sig så räcker det med en tredagars utbildning. Under vecka 4 finns det möjlighet att genomföra en sådan utbildning tillsammans med andra som också utför kompetensprov.

För mer information, kontakta: SWENTECH UTBILDNING AB, Maisa Ek, maisa.ek@swentech.se / 070-514 99 88

Bilaga.  Swentechs kurskatalog 2010. Filen är ca 930kb stor.

Länk. Mässan och tävlingen äger rum på Stockholmsmässan den 13-15 april. Vill du läsa mer om tävlingen SM i Handlödning?

Swentech Utbildning AB
Besöksadress: Ekbacksvägen 22, Postadress: Box 180, 161 26 Bromma
E-post: info@swentech.se, Tfn: +46 (0) 8 704 99 88, Fax: +46 (0) 8 704 99 91

Swentech Utbildning är auktoriserat av FMV att hålla utbildning och utfärda behörighetsbevis inom mjuklödning och ytmontering (FSD5115 och FSD5117). Swentech är medlem i IPC och officiell distributör av IPC-standarder. Våra instruktörer är certifierade enligt FSD- och IPC-standarder. Vi har flera decenniers samlade kunskap inom elektronikutbildning.