SIS, Swedish Standards Institute

Vem vinner utmärkelsen ”Hållbart evenemang i Almedalen 2013”?

Pressmeddelande   •   Jul 02, 2013 15:25 CEST

Fredagen den 5 juli delar SIS ut pris till ett hållbart evenemang i Almedalen. Priset går till en arrangör som visar ett genomtänkt koncept som tar ansvar för sitt evenemangs påverkan på människa och miljö. Alla är välkomna att nominera ett evenmang på www.sis.se/almedalen.

Prisutdelningen är en del av SIS seminarium om hur företag och organisationer kan skapa hållbara evenemang med hjälp av standarden ISO 20121. På seminariet berättar Karin Karlsson från Malmö stad om hållbarhetsarbetet inför Eurovision Song Contest.

Paneldebatt:
Niklas Birgetz, vd, Sponsrings & Eventföreningen, Margareta Nisser Larsson, ordförande i SIS standardiseringsarbete för Hållbarhet vid evenemang, MSB och Jonas Nilsson, ekostrateg, Region Gotland.

Prisutdelare är Kristina Sandberg, verksamhetsområdeschef på SIS och moderator är Bengt Rydstedt, projektledare på SIS.

Tid: fredagen den 5 juli, kl. 10:30-12:30
Plats: Wisby Strand Congress & Event, Strandvägen 4, lokal Viklau

Nominera: www.sis.se/almedalen

Jury:
Anna Linusson, vd, Håll Sverige Rent, Birgitta Asplund Hansen, projektledare, Stockholm Stads Evenemangsavdelning, Niklas Birgetz, vd, Sponsrings & Eventföreningen, Jan Peter Bergkvist, Sleepwell och Bengt Rydstedt, projektledare för Ledningssystem för hållbarhet vid evenemang
SIS/TK 537.

Läs mer om SIS seminarier och nominera ditt bidrag till tävlingen på sis.se/almedalen och följ SIS på twitter.com/svenskstandard och facebook.com/svenskstandard

För mer information:
Bengt Rydstedt, projektledare SIS, 08-555 520 28, 0707-42 06 02, bengt.rydstedt@sis.se
Erika Messing, pressansvarig SIS, 08-555 520 97, 0709-48 06 74, erika.messing@sis.se

SIS är en del av det europeiska och globala nätverk som utarbetar internationella standarder. Genom att delta i standardiseringsarbetet kan svenska företag och organisationer påverka utformningen av standarder inom sin marknad. Standarder befrämjar handel över gränser och bidrar till att processer och produkter blir säkrare. SIS är en fristående ideell förening med medlemmar från både privat och offentlig sektor. SIS omsatte 2012 MSEK 243 och har 200 medarbetare. SIS arbetar inom och är medlem i de internationella standardiseringsorganisationerna CEN (europeisk) och ISO (global).