Ladbrokes

Vem vinner? – Zlatan såklart!

Pressmeddelande   •   Dec 02, 2009 09:51 CET

Nu är bragdguldsvinnaren utsedd och det blev Helena Jonsson som tog hem priset. Vi blickar nu mot nästa prisutdelning, Jerringpriset. Helena Jonsson dyker upp som andrahandsfavorit till 3 gånger pengarna. Favoriten är dock Zlatan som är folkets hjälte och som vann priset 2007. Zlatan spelas till oddset 1,40 som Jerringprisvinnare 2009. En outsider är Robin Söderling till 8 gånger pengarna.

”Jerringpriset är framröstat av folket och därför tror vi inte att någon annan idrottsstjärna har någon chans mot Zlatan, vår ende svenska superstjärna. Helena Jonsson är populär hon med men inte alls i samma utsträckning och är nog mer begränsat till entusiaster av hennes sport. Robin hade nog behövt en stortitel för att ha en chans att utmana om priset”, säger Andreas Gillberg, Sverigechef Ladbrokes Norden.

Jerringpriset 2009

Zlatan Ibrahimovic 1,40

Helena Jonsson 3,00

Robin Söderling 8,00

Sarah Sjöström 12,00

Anna Nordqvist 16,00

Henrik Stenson 34,00

Anders Södergren 51,00

Helena Jansson 51,00

Bandylandslaget Herr 51,00

Anders Gustafsson 67,00

Gustav Larsson 67,00

Sofia Mattsson 67,00

För mer information:

www.ladbrokes.com

Se även vår blogg på http://blogg.ladbrokes.se för mer nyheter och information från Ladbrokes.

andreas.gillberg@ladbrokes.se Andreas Gillberg, Ladbrokes Sverigechef, +46-8-4076445, +46-707608715.

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med 2925 vadslagningsbutiker och 16,394 anställda. Ladbrokes har dryga 3 miljoner registrerade kunder från30 länder och säljer speltjänster på 18 språk.