Vembla

Vembla tar plats i finalen för Business Challenge 2019

Pressmeddelande   •   Okt 09, 2019 21:56 CEST

I dagarna offentliggjordes finalisterna i Business Challenge tävlingen och Vembla valdes ut som ett av 15 bolag som gick vidare i den prestigefyllda tävlingen till finaldagen den 15 oktober. Där kommer bolaget att få delta i en pitchtävling mot flera andra spännande bolag och juryn som består av ett 80-tal företagsledare, investerare och entreprenörer kommer sedan att välja ut ett antal bolag som får en plats i Business Challenge affärsutvecklingsprogram.

Tävlingen Business Challenge startades 2004 för att föra samman Sveriges näringslivselit; toppchefer, entreprenörer, experter, ledare & riskkapitalister med unga startups och talanger. Bland tävlingens partners återfinns bland annat Investor, SEB, Scania, Tre, Vinge, Volkswagen, King m.fl.

Business Challenge screenar genom en nationell tävling potentiella tillväxtbolag och varje år utses vid galan Business Challenge Awards ett antal bolag som tilldelas en plats i organisationens prestigefyllda affärsutvecklingsprogram. Programmet sträcker sig över 6 månader och fokuserar på management och affärsmodell. Innehållet inriktas främst på att koppla samman bolagen med personer och etablerade bolag som kan hjälpa de potentiella tillväxtbolagen vidare. Att involvera och engagera det befintliga näringslivet i framtida tillväxtbolag har visat sig vara avgörande för att få bolag att utvecklas och växa.

-Det känns otroligt kul och hedrande att ha nått finalen i årets upplaga av Business Challenge. Speciellt med vetskapen att vi ställts mot många andra kompetenta och duktiga entreprenörer som sökt sig till tävligen, säger Vemblas medgrundare & CTO Dino Todorovic.

-Det här är en validering på att vi ligger helt rätt i tiden med hyperlokala livsmedelsleveranser och att Sveriges näringslivselit ser värdet i att få ut sådana lösningar på marknaden, fyller medgrundare & CMO Sebastian Malmberg i.

Vembla är en ny marknadsplats som erbjuder kunder livsmedel och dagligvaror från lokala matbutiker med hemleverans inom 60 min!