Enmusa Music

VENGHA tog hem segern i Wacken Metal Battel 2013

Pressmeddelande   •   Jun 01, 2013 23:54 CEST

VENGHA från Falköping/Skövde tog hem segern i svenska Wacken Metal Battle 2013. Tävlingen avgjordes den 1 juni på Pub Anchor i Stockholm. Tre band tävlade om att få spela i augusti på världens största metal festival, Wacken Open Air i Tyskland. På plats fanns en proffsjury
bestående av representanter från musikerindustrin, musiker och journalister.

Första pris är att får spela på den gigantiska tältscenen Bullhead City Circus på Wacken Open Air i augusti 2013. Det är den största metalfestivalen i världen och har funnits sedan 1990. Wacken Open Air festivalen hade drygt 75 000 besökare i somras, och var som vanligt utsåld lång tid innan. Årets festival, Wacken Open Air 2013, var utsåld redan i september 2012. VENGHA vann även en backdrop med sin logga på i formatet 4 x 2 meter, samt spela på Sabaton Open Air i augusti.

Wacken Metal Battle startade när Wacken Open Air festivalen ville ge nya osignade band chansen att få spela för en stor publik. Wacken Metal Battle har pågått runt om i världen sedan år 2004. I år är det 30 länder som medverkar, inkluderat Storbritannien, Tyskland, Frankrike, Spanien, Indien, Ryssland, Japan, och från och med i år är även ’Caucasus Republics ’ med. Det är gemensamma samlingsnamnet för Georgien, Armenien och Azerbajdzjan. Sverige är med för fjärde året.

I augusti tävlar bandet VENGHA mot 30 andra band om ett skivkontrakt med Wacken Records .

För mer information:  http://www.metal-battle.com/metal-battle/sweden/
VENGHA www.facebook.com/Vengha
För mer information:  http://www.metal-battle.com/ och klicka sedan på den svenska flaggan. https://www.facebook.com/WackenMetalBattleSweden

Pressfrågor kontakta Anette Ståhl på Enmusa Music anette@enmusamusic.com
eller tel: 0707-180 120
Övriga frågor kontakta Janne Lundqvist på LUNKAN Music & Media janne.lundqvist@lunkan.com eller tel: 070-2520000

Enmusa Music är ett musikbolag som framförallt jobbar med PR promotion för turné och album aktuella artister. Sedan starten har uppdragen varit många och åt både svenska och utländska artister. Anette Ståhl är motorn bakom musikbolaget Enmusa Music som är ett Stockholmsbaserat företag inom nöjesindustrin.