Ventelo Sverige AB

Pressmeddelande   •   Okt 19, 2010 10:39 CEST

Ventelo tar in nytt kapital
– Ägarna tillför 34,5 miljoner för investeringar i kundanpassning

Den svenska telekomoperatören Ventelo tar för andra gången sedan december 2009 in nytt kapital för att stödja det pågående förändringsarbetet i företaget. Ägarna har därmed tillfört totalt 102,5 miljoner kronor i aktiekapital, vilket idag ger Ventelo en soliditet på närmare 35 procent%.

– Ägartillskottet ska investeras i en fortsatt utveckling av Ventelo mot marknadens mest kundanpassade bolag. Det gör vi genom fortsatta investeringar i bland annat enkla och användarvänliga system samt förbättringar i service genom bland annat ett webbaserat kundvårdssystem, säger Peter Blom, VD för Ventelo.

För frågor och mer information, kontakta:

Peter Blom, VD, Ventelo

E-post: peter.blom@ventelo.se

Om Ventelo

Ventelo är en personlig partner för små och medelstora svenska företag i behov av en komplett, trygg och effektiv kommunikationslösning. Med fokus på service, enkelhet och användarvänlighet är Ventelo den svenska operatör som förstår och engagerar sig långsiktigt i kundernas affär. Ventelo har ca 40 000 företagskunder. Se mer på www.ventelo.se.