Ventelo Sverige AB

Ventelo vann Sveriges största offentliga upphandling avseende fast och mobil telefoni

Pressmeddelande   •   Apr 22, 2009 09:05 CEST

SKÖVDE/SOLNA, 21 april 2009 - Ventelo vann Kammarkollegiets upphandling Dante 2008 avseende fast och mobil telefoni, före alla andra anbudsgivare. Genom tilldelningsbeslutet bevisar Ventelo återigen sin styrka som leverantör av fasta och mobila telefonitjänster till offentlig sektor.Tilldelningsbeslutet , som fattades den 20 april, innebär att Ventelo ges möjlighet att erbjuda fast och mobil telefoni till 202 kommuner, 17 landsting samt ett flertal kommunala förbund, statliga myndigheter och stiftelser. Upphandlingen sträcker sig i tre år med möjlighet till ett års förlängning.

- Vi visste redan att vi var starka inom offentlig sektor, säger Thore Berthelsen, verkställande direktör på Ventelo. Den här upphandlingen är dock den absolut största vi någonsin har vunnit, vilket naturligtvis är mycket glädjande.

Ventelos styrka inom offentlig sektor visade sig redan under hösten 2008, då Ventelo vann upphandlingarna för fast och mobil telefoni avseende bl.a. Västernorrlands och kommuner och landsting samt Hälsinglands kommuner. Dante-upphandlingen, som inleddes i september 2008, är dock den största offentliga upphandlingen i Sverige avseende telefoni och data.

- Vi visar återigen vilken styrka vi har i vårt erbjudande med tjänster av hög kvalitet, attraktiva priser och inte minst möjligheterna att ge kunderna flexibilitet och kostnadskontroll genom vår applikation Ventelo Connect, fortsätter Thore Berhtelsen.

______________

För mer information kontakta:

Göte Dahlbäck, försäljningsdirektör Ventelo Sverige AB

Telefon: +46 (0)701-910111

E-post: gote.dahlback@ventelo.se

David Frydlinger, pressansvarig Ventelo Sverige AB

Telefon: +46 (0)732-708300

E-post: david.frydlinger@ventelo.se

Om Ventelo

Ventelo är en personlig partner för små och medelstora svenska företag i behov av en komplett, trygg och effektiv kommunikationslösning. Med fokus på service, enkelhet och användarvänlighet är Ventelo den svenska operatör som förstår och engagerar sig långsiktigt i kundernas affär. Ventelo har ca 40 000 företagskunder. Se mer på www.ventelo.se.