Klinikutrustning Sverige AB

Venus Freeze Hollywoods hetaste behandling.

Pressmeddelande   •   Jun 17, 2014 13:37 CEST

Under sommaren lanseras Venus Freeze i Sverige av Klinikutrustning Sverige AB

Hur fungerar Venus Freeze?

Venus Freeze har en innovativ teknik [märkt “(MP) 2”] som genererar en synergi av radiofrekvens (RF)och magnetiska pulser för att tränga djupt in i huden och ökar därmed kollagen och elastin produktionen, vilket leder till fastare hud och färre rynkor. Mer specifikt levererar maskinen värme på det behandlade området, som passerar genom hudlagren (utan att skada känslig hud) och höjer   temperaturen hos vävnaderna och därmed bryter ner triglycerider av fettceller och frigör fettsyror från dem. Slutresultatet är mindre omkrets, bättre blodflöde och fastare hud.

Venus Freeze systemet består av 2 applikatorer – den största heter OctiPolar med 8 ( MP ) ² och används för stora behandlingsområden (buk, lår, armar och skinkorna  och den mindre heter DiamondPolar med 4 ( MP ) ² och används för mindre behandlingsområden (ansikte, hals och armar) . Varje applikator avger samtidigt både RF och pulsade magnetfält. Energin roterar mellan 2 olika spolar, som homogent höjer temperaturen över hela behandlingsområdet och skapar en mycket effektiv, tät energi som tränger djupt in i de olika hudlagren för maximal effekt.

www.klinikutrustning.se

Ledande leverantör sedan 2005

Klinikutrustning Sverige AB, (556709-9964) är en av Sveriges större leverantörer av laser och medicinsk tekniska instrument och utrustningar sedan många år! Vi har levererat utrustningar till över 150 kliniker/salonger i Sverige sedan 2005. Vi har högsta kredivärdighet sedan 2009 vilket borgar för seriösa och bra affärer.

www.klinikutrustning.se