Vergic

Vergic stärker sin satsning på partnerssamarbeten med ny Alliance and Marketing Director

Pressmeddelande   •   Aug 21, 2012 14:51 CEST

Sören Meelby blir ny Alliance & Marketing Director för Malmöbolaget Vergic. Bolagets vd och delägare Alexander Lunde, beskriver rekryteringen som en viktig del av bolagets tillväxtstrategi för att bli den ledande aktören inom e-handel och kundservice på nätet.

När Sören Meelby tillträder rollen som Alliance & Marketing Director för Vergic blir han ansvarig för att etablera en strategi gällande försäljning via partners, därutöver kommer han att ansvara för Vergics varumärke och kommunikation. Vergics ägare har stora ambitioner inför framtiden och grunden till rekryteringen är att ytterligare förstärka planen på att på global basis arbeta med partners för att sälja företagets mjukvara ps plugin.

- Med sin erfarenhet från att arbeta med partners i kombination med sin skicklighet i att leda starka varumärken, ser vi mycket positivt på att Sören blir en del av vårt team. Han visar stort engagemang inför den resa som vi har framför oss tillsammans med våra partners, säger Alexander Lunde, vd och delägare för Vergic.

Sören Meelby, 37 år, kommer närmast från tjänsten som Partner Marketing Manager för QlikTech. Han är utbildad marknadsekonom och har erfarenhet från ledande befattningar inom marknadsföring och försäljning sedan 1996.

­ Jag ser fram emot att arbeta på Vergic då jag tror extremt mycket på bolaget och dess produkt ps plugin. Bolaget har en stark ägarkrets, en kärna av duktiga nyckelpersoner med gedigen kunskap om teknik och försäljning, vilket är en förutsättning för att skapa ett framgångsrikt IT-bolag. Att få vara med och leda arbetet med företagets nya partnerstrategi och samtidigt utveckla företagets varumärkesplattform är en otroligt spännande utmaning, säger Sören Meelby.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Sören Meelby, Alliance & Marketing director

E- post:soren@vergic.com

Alexander Lunde, VD och delägare

E-post:alexander@vergic.com

Om Vergic

Vergic är ett innovationsföretag med fokusområde  e-handel och kundservice på nätet. Vergic hjälper stora och mellanstora företag att optimera kundkommunikationen och försäljningen på sin webbplats. Affärsidén bygger på att kommunicera smartare med varje unik besökare på webben, genom automatisk och manuell realtidskommunikation. I över 15 år har våra medarbetare arbetat med att utveckla relationer och göra affärer på nätet. Vergic har sitt huvudkontor i Malmö. Kunderna består av såväl offentliga som privata företag och finns både nationellt och internationellt.