TurbolinPR AB

Verizon Business och Avaya lanserar gemensam Voice-Over-IP portfölj

Pressmeddelande   •   Jul 01, 2009 15:24 CEST

Verizon Business och Avaya lanserar tillsammans en portfölj med både tjänster och hårdvara inom Voice-Over-IP. Avaya står för hårdvaran och Verizon Business för tjänsteportföljen. Verizon Business och Avaya har precis slutfört processen att validera och certifiera interoperabiliteten mellan Avaya Communication Manager 5.1.1/SES 5.11 och Avaya Communication Bransch med Verizon IP Contact center (IPCC) tjänster och Verizon IP Trunking plattformarna.

Kombinationen av tjänster och hårdvara hjälper företag att direkt kunna dra fördelar av IP, som kostnadsreduktion och högre produktivitet, genom en uppgradering av ett existerande Contact Center eller genom startandet av ett nytt. verizon Business och Avaya's gemensamma lösningar är de första att vara fullt ut SIP(Session Initiated Protocol)-baserade Contact Center lösningar. Detta ger nya och befintliga Contact Centers möjlighet att fullt utnyttja Ip-baserade mera kostnadseffektiva och flexibla lösningar, utan fördyrande extra gateways och liknande.

Samarbetet mellan Avaya och Verizon Business kommer innebära ett fortsatt joint ventures. Verizon har redan över 100 design- och tekniska support certifieringar med målet att öka antalet Avaya certifieringar trefaldigt under nästa år.

Verizon Business och Avaya fortsätter att hjälpa stora företag och myndigheter som använder VoIP som plattform för UC och samarbeten och kommer fortsatt att ligga i framkant gällande innovation och utveckling.

Om Avaya

Avaya är världsledande inom kontaktcentermarknaden baserat på antal globala leveranser. (Gartner, Inc. 2008 ). Bolaget tillhandahåller enhetlig kommunikation, kontaktcenter och tjänster direkt och genom sina partner till ledande företag och organisationer runt om i världen. Företag av alla storlekar använder Avayas avancerade kommunikationslösningar för att förbättra sin effektivitet, kundservice och konkurrenskraft. För mer information besök www.avaya.com.

Om Verizon Business

Verizon Business, en del inom Verizon Communications (NYSE: VZ), driver världens mest uppkopplade IP-nät och använder sina branschledande globala nätverkslösningar för att erbjuda stora företagskunder och organisationer en ojämförlig kombination av säkerhet, tillförlitlighet och hastighet. Företaget integrerar avancerade kommunikations- och informationsteknologi (IT)-lösningar och tjänster för att leverera ledande företagslösningar inklusive tjänsteadministration, säkerhet, mobilitet, samarbetsfrämjande- och konsulttjänster. Dessa lösningar driver på innovation och ger företagets kunder möjlighet att göra bättre affärer. Mera information finner du på www.verizonbusiness.com