Verizon

Verizons kundportal får nya funktioner för lättare fakturering

Pressmeddelande   •   Nov 02, 2011 15:57 CET

Verizon lanserar nya funktioner i sin webbaserade kundportal, Verizon Enterprise Center, för att möta den ökande efterfrågan på onlinetjänster för företag och kunna ge sina kunder mer flexibilitet och kontroll över sin rapportering, analys och fakturering.

De nya funktionerna gör det möjligt för IT-ansvarig att på ett mer effektivt sätt beställa tjänster, hitta eventuella fel i nätverket och skapa rapporter för att analysera och hantera företagets kommunikationsutgifter. Funktionerna är skapade för att vara användarvänliga och förbättra kundupplevelsen samt Verizons svarstid gentemot sina kunder.

De nya funktionerna i Verizon Enterprise Center är:

• Skräddarsydd analys och rapportering gör det möjligt för kunder att på ett enkelt sätt analysera, rapportera och kontrollera utgifter. Kunder kan sortera och skapa rapporter i ett format som är särskilt anpassat för att möta deras preferenser och krav.
  • Förbättrade funktioner för fakturering ger kunder i Sverige samt övriga Europa, Mellanöstern och Afrika möjlighet att öppna fakturor, ställa frågor, se över aktiva fakturor, sätta upp betalningsscheman och be Verizon om hjälp med kontohandlingar, samt att se aktuellt saldo.

– Vår kombination av högkvalificerad personal och avancerad teknologi gör det enklare för våra kunder att göra affärer med oss, både personligt och på nätet, säger Jeannie Diefenderfer, chef för Verizons globala kundsupport för storföretag.

Verizon har fått flera utmärkelser och priser för sin kundsupport, inklusive 2010 Frost & Sullivan North American Leader in Customer Self-Service Award och Billing & OSS World’s Best Business Process Automation Award.

Rapporten ”IDG MarketScape: Asia/Pacific Next-Generation Telecom Services 2011 Vendor Analysis” poängterar att Verizons nätportal för företag, Verizon Enterprise Center, imponerade nog stödjer mer än 100 applikationer, 13 språk och innehåller funktioner som bland annat orderbeställning, onlinebetalningar, nätverksverktyg, samarbetsmöjligheter och kontrollpanel.

För mer information kontakta:
Clare Ward, Verizon Business
clare.ward@verizonbusiness.com

Anna Lagerkvist, Cloudberry Communications
anna@cloudberry.se

Om Verizon
Verizon Communications (NYSE, NASDAQ: VZ), med huvudkontor i New York, är en global ledare för leverans av bredband och andra mobila och fasta kommunikationstjänster till massmarknaden, näringslivet, myndigheter och återförsäljare. Verizon Wireless driver USA:s mest pålitliga trådlösa nätverk, betjänar 94,1 miljoner kunder i hela landet. Verizon erbjuder också konvergerade kommunikations-, informations- och underhållningstjänster över USA:s mest avancerade fiberoptiska nät, och levererar innovativa, sömlösa affärslösningar till kunder runt om i världen. Verizon är ett Dow 30-företag och sysselsätter en diversifierad arbetsstyrka på mer än 194 000 personer. 2010 genererade företaget sammantagna intäkter motsvarande 106,6 miljarder USD. För mer information, besök www.verizon.com.