Fabulous Arts Sweden AB

Vernissage: Fabulous Arts - sagolik konst på inredning

Pressmeddelande   •   Maj 12, 2014 13:16 CEST

Lördag den 24 maj öppnas dörrarna till Fabulous Arts' försommarutställning ”Sagolik konst på inredning”. Galleri Hagström i Gamla stan fylls av färgsprakande inredningsdetaljer - rullgardiner, kuddar, brickor, pallar och annat den svenska konstnären Nina Jacuccis motiv - blandat med många av Ninas målningar.

Konst på ett nytt sätt
Lanseringsvernissagen i Kungsträdgården i april förra året var ett uppskattat och omskrivet evenemang, och när Fabulous Arts i november visade sina ”sagolika vardagsting” på Nina Jacuccis utställning hos Galleri Rica i Stockholm tyckte många att det var ett nytt och spännande sätt att se på konst - och ta med sig den hem. I och med försommarutställningen tar Fabulous Arts ännu ett steg i sin satsning att visa hur deras inredningsdetaljer tar konsten närmare många – och gör hem och andra miljöer varmare.

Vernissage: Lördag 24 maj kl 14.00 – 18.00
.

Utställningen pågår till den 6 juni – öppet dagligen 11.00 – 19.00.

Varmt välkommen!

Inbjudan (pdf)

Bilder:
Galleri Rica - 'Sacred' - och 'Love is in the Air' som kudde
Galleri Rica - 'Endless Wisdom' som rullgardin

So Stockholm - Touching Life
So Stockholm - Nordic Light

Fabulous Arts är ett designföretag som samarbetar med konstnärer som vill ge nytt liv åt sina verk genom att låta dem återuppstå på inredningsdetaljer i olika former. Just nu skapar de "sagolika vardagsting" med den svenska konstnären Nina Jacuccis färgstarka och uttrycksfulla motiv.

Idén är att många får tillgång till konst genom vardagsting som inte bara är dekorativa och användbara, utan också tar lite värme och glädje med hem. Nio motiv ur kollektionerna Fables, Life, Horizons och Love Words finns på vardagsting som brickor, pallar och annat i trä, och i textil på rullgardiner, kuddar, kassar, sittpuffar och bordstabletter.

Alla produkter tillverkas i Sverige.

Fabulous Arts - kort presentation och inspiration (pdf)

www.fabulousarts.se