VH assistans

Veronica Hedenmark och Mojje, föreläsning och konsert

Pressmeddelande   •   Sep 29, 2010 11:21 CEST

Idag den 29 september har mässan Hjälpmedel Öresund öppnat portarna. VH assistans erbjuder i sammarbete med FIFH extra aktiviteter efter mässans stängningstid med både föreläsning med Veronica Hedenmark, grundare av VH assistans, och två konserter med artisten Mojje.

Den första konserten med Mojje hålls klockan 17.00 i FIFH hallen, klockan 19.00 föreläser Veronica Hedenmark om att vända motgång till framgång och följs upp av ännu en spelning med barnens favorit Mojje.

VH assistans, VH action och VH kids kommer finnas på plats i montrarna C3 och F1 där biljetter till spelningarna kan hämtas.

Hjälpmedel Öresund 2010:
Var: Europaporten Kongresscenter, Malmö
När: 29-30/9, 10.00-16.00
Arrangör: Hjälpmedelsteknik Syd AB

Kontaktpersoner:

Veronica Hedenmark, grundare VH assistans: 070-398 29 29
Hasse Wennström, regionchef syd: 073-359 29 29

VH assistans grundades av Veronica Hedenmark 1997, vi har 13 års erfarenhet av att arbeta för barn, ungdomar och vuxna med funktionshinder. Idag är vi 600 medarbetare från Kiruna i norr till Ystad i söder. VH assistans har tre olika delar. VH assistans, VH Kids och VH Action. VH assistans för alla med höga krav på sin assistans. VH kids, för barn med funktionshinder, deras syskon och kompisar. VH action, personlig assistans med attityd för unga vuxna med funktionshinder. Vi anordnar även skidresor, bad- och solresor samt sommarkollon varje år, och man behöver inte vara kund hos oss för att delta.

VH assistans är ett företag där assistenter och kunder får möjlighet att växa och utvecklas tillsammans. Detta kräver respekt, lyhördhet och en empatisk förmåga av såväl ledare som personliga assistenter. VH assistans utför rekrytering, utbildning, handledning samt friskvård. VH assistans hjälper även till med myndighetskontakter samt skriver ansökan om personlig assistans.