Universal Music Sweden

Veronica Maggio kommer tillbaka

Pressmeddelande   •   Feb 11, 2011 11:05 CET

Det är snart hela tre år sedan Veronica Maggio släppte sitt senaste album ”Och vinnaren är..”, ett album som skrevs tillsammans med Oskar Linnros och som gick rakt in i hjärtat hos det svenska folket,  sålde platina i Sverige och guld i övriga norden.
Nu är Veronica Maggio tillbaka med ny singel ” Jag kommer” och ett efterlängtat album som släpps den 27 april.

Veronica om - "Den kommande skivan är någon sorts sammanfattning av ett par ganska så underliga år. En magisk utekväll, en rastlös hemmakväll, en havererad kärleksaffär, en förlorad vän, en fest, en stad, en kväll för 30 år sedan och ännu mera kärlek som gått snett."
Titeln på albumet har det i munnen gjutna namnet ”Satan i Gatan”.
Albumet är skrivet och producerat av Veronica Maggio och Christian Walz. Medverkar som låtskrivare gör även Markus Krunegård.

VeronicaMaggio.com

Veronica på Facebook