Universal Music Sweden

Veronica Maggio skriver nytt avtal med Universal Music!

Pressmeddelande   •   Nov 11, 2011 11:07 CET

Idag blev det klart att Veronica Maggio förlänger sitt avtal med Universal Music.
- Det känns helt fantastiskt och vi är jättestolta. Veronica Maggio har, efter alla framgångar under året, blivit en av Sveriges största artister, säger Per Sundin, VD Universal Music Sverige.

Veronica Maggio säger såhär om förlängningen:
- Det känns jättekul, säger Veronica Maggio. Vi har haft ett bra samarbete under ett par år och det känns därför naturligt att förlänga avtalet.

I våras släppte Veronica Maggio sitt tredje album ”Satan I Gatan”, som blev starten på ett riktigt framgångsrik år för Veronica. Albumet har sålt dubbel platina och samtliga singlar har sålt minst platina. Albumet var länge det mest lyssnade på Spotify och samtliga elva albumspår låg veckan efter släppet på topp 30 på singellistan, något ingen annan artist lyckats med tidigare. I somras vann Veronica 2 Rockbjörnar för Årets Kvinnliga Liveartist samt Årets Låt (”Jag Kommer”). Veronica Maggio är utan tvekan en utav Sveriges hetaste artister just nu.