Idus förlag

"Veronicas Catering" av Louise Bonta och Lilian Westlin

Pressmeddelande   •   Dec 02, 2013 14:20 CET

Mord, mysterier och många goda skratt.

Veronicas Catering är en ny mysdeckare av författarna Louise Bonta och Lilian Westlin. Boken handlar om en smått galen före detta forskare, Veronica Collins, som startar upp ett cateringsföretag. Under första uppdraget dör en av matgästerna och anklagelserna börjar hagla tätt. Vem och varför? För att rentvå företaget, och sig själv, ger sig Veronica ut på en skruvad jakt efter mördaren.

Lilian Westlin bor i Tolånga, en pytteliten by i Skåne, och har bakgrund som zoologisk forskare och vetenskapsförfattare. I dag driver hon företaget Alingo som arbetar med svensk/engelsk språkservice med fokus på vetenskap. Lilian har en särskild förmåga att hamna i situationer som bäst beskrivs som surrealistiska slapsticks. Hennes omgivning har därmed, oftare än de önskat, hamnat i olika typer av räddningsaktioner.

Louise Bonta bor i Lillarmsjö, också en pytteliten by men i andra änden av Sverige, i Västerbotten. Efter att ha varit universitetsadjunkt i kommunikation är Louise Bonta numera konsult i Q-resor, yttre och inre resor, och driver det egna företaget Kommunikationsnyckeln. Hon är även skrivande berättare och flitigt anlitad som föreläsare. Hon har en positiv och generös attityd till livet och räds inte att sätta livet på spel när hon kör släde med sina vita lurviga draghundar.

Lilian Westlin
lilian.westlin@alingo.se

Louise Bonta
louise.bonta@telia.com

För recensionsexemplar, vänligen kontakta:
Ulrika Slottner, Idus förlag
031 762 08 99
ulrika@idusforlag.se

Idus förlag, bokförlaget med hjärtat hos författarna.