Miris AB

VETENSKAPLIG PUBLIKATION GER MIRIS YTTERLIGARE LEGITIMITET SOM MARKNADSLEDARE AV INSTRUMENT FÖR ANALYS AV BRÖSTMJÖLK

Pressmeddelande   •   Sep 29, 2010 08:59 CEST

I den vetenskapliga tidskriften Journal of Human Lactation har en artikel* publicerats. Artikeln innehåller en jämförelse mellan Miris analysinstrument för bröstmjölk och traditionella biokemiska metoder. Artikeln är den andra vetenskapliga artikeln inom analys av bröstmjölk där Miris analysinstrument nämns i ett större sammanhang. Artikeln kommer att fungera som en referens och dörröppnare för att nå ut till fler sjukhus och mjölkbanker.

*) Casadio et al. 2010. "Evaluation of a Mid-Infrared Analyzer for the Determination of the Macronutrient Composition of Human Milk". J Hum Lact

Uppsala den 29 september 2010

För ytterligare information kontakta:
Tony Malmström
VD, Miris Holding AB
E-post: tony.malmstrom@miris.se

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Miris Pressrelease 2010-09-29.pdf

Mer information från beQuoted
Nyhetssida Miris

Om Miris
Miris utvecklar, tillverkar och säljer analysinstrument för analys av vätskor inom livsmedel, bröstmjölk och läkemedel. Miris har nått en geografisk spridning av analysinstrumentet genom försäljning till kunder i totalt 34 länder.