Veterankraft AB

Veterankraft expanderar och etablerar ett kontor i Skåne

Pressmeddelande   •   Aug 24, 2012 14:00 CEST

För Liselotte, 62, har vardagen förändrats totalt –

Nu etablerar sig Veterankraft i södra Skåne

”För mig är känns det väldigt bra att fortfarande fylla en funktion i samhället. Att jobba hos Veterankraft gör det även möjligt för mig att dryga ut pensionen, och göra en insats för andra” Liselotte, 62.

Innan Liselotte kom till Veterankraft kändes dagarna långa och tråkiga. Hon saknade även känslan av att känna sig behövd i samhället. Idag har Liselotte börjat sitt första uppdrag som ledsagare till äldre pensionärer. Något som redan har gett genklang och fler önskar hjälp av henne.

Veterankraft har som affärsidé att hyra ut erfarna och motiverade personer som är  avtals- och ålderspensionärer. Kunderna är företag, privatpersoner och offentlig sektor.

Veterankraft startade i Stockholmstrakten med stor framgång. Nu sprids konceptet över hela landet. Veterankrafts ambition är att bli det största bolaget inom den här nischen. Ett stort steg i denna utrullningsplan är etableringen av Veterankraft även i  Skåne med kontor mitt i hjärtat av södra Skåne, Lodjursvägen 4, i Anderslöv.

”Vi har idag mer än 2000 veteraner som vill jobba hos oss. Det känns väldigt inspirerande att öppna upp ett kontor i Skåne och med det ge möjlighet för en stor outnyttjad grupp duktiga och erfarna personer att jobba vidare utifrån sina egna villkor” säger Peter Ahlberg, grundare.

I Sverige finns det snart 2 miljoner pensionärer, väldigt många känner att de har mer kvar att ge på arbetsmarknaden. Det finns med andra ord massor av outnyttjad kunskap och kompetens bland veteranerna.

Ann-Charlotte Rådendal kommer att driva Veterankraft i Skåne. ”De som vill jobba hos oss anmäler sig på hemsidan eller kontaktar oss på telefon och berättar om sin kompetens, vad man vill göra och hur mycket man vill arbeta. Det känns fantastiskt roligt att få möjlighet att jobba med så erfarna och motiverade människor ”, säger Ann-Charlotte.

Ann-Charlotte Rådendal

Veterankraft, Skåne syd