Veterinären.nu

Veterinaren.nu publicerar sin stora Sällskapsdjurbarometer

Pressmeddelande   •   Nov 05, 2012 16:50 CET

Veterinären.nu har sedan 2009 svarat på frågor och publicerat artiklar om sällskapsdjurs hälsa och välbefinnande. Fram till idag har över 20 000 frågor från djurägare besvarats och hemsidan har över 150 000 unika besökare per månad. Under oktober genomförde Veterinären.nu en undersökning bland sina besökare. Syftet med undersökingen var att skapa en rapport för att hjälpa till att sprida information om Sveriges djurägare.

– Veterinären.nu har blivit allt mer populär och nu när vi effektivt kan nå ut till så många djurägare känns det naturligt att hjälpa till att få fram branschspecifik data. Vi kommer framöver publicera Sällskapsdjurbarometern regelbundet och göra den mera omfattande för att vara med och bidra till att sprida information, säger Carl Dohrmann, Marknadschef för Veterinären.nu.

Klicka här för att ta del av sällskapsdjurbarometern.

Veterinären.nu erbjuder följande funktioner.

Funktioner

• Faktabank som innehåller veterinärmedicinska texter om skador, sjukdomar och skötsel

• Frågelåda, ställ en fråga direkt till våra veterinärer eller sök i arkivet av redan besvarade frågor

• Forum, dela med dig av dina erfarenheter och diskutera djurs hälsa och välbefinnande med andra djurägare