Apphaus Sweden

Vett & Etikett populärt även på AppStore

Pressmeddelande   •   Feb 07, 2011 23:21 CET

Appen som publicerades för mindre än en vecka sedan har på kort tid gjort stor succé ute bland Äppel-älskarna. På bara några dagar klättrade appen till första plats. På Apphaus Sweden är man både glad och lite förvånad:

"Vem hade kunnat tro detta?" säger Sebastian Buks, grundaren till Apphaus Sweden.

Idén föddes under en gåsmiddag på skånska österlen.

"Efter att ingen kunde svara på när man fick börja äta undrade min flickväns bror om det fanns en app för det. Jag kollade efter och kunde inte hitta en enda på svenska".

Saken var klar, här fanns ett hål att fylla. Utvecklingen satte igång direkt och efter ett mail till etikettexperten Mats Danielsson (http://www.etikettdoktorn.se ), som tyckte att det var en utmärkt idé, inleddes ett sammarbete som vida överstigit allas förväntan.

”Vett & Etikett” ger användaren en komplett uppsättning korta, snabba svar och tips för alla tänkbara situationer uppdelat efter tillställning. ”Vett & Etikett” är den enda appen av sitt slag på svenska i AppStore och innehåller etikettregler för de flesta typiska situationer, allt från Netiquette till slipsknutar och mer därtill. Informationen presenteras vackert i text med både bild och video. Dessutom kan man från appen direkt skicka sina frågor till experten Mats Danielsson och få dem besvarade.

Och utvecklarna ligger inte på latsidan:

"Vi har redan en uppdatering på gång. Den innehåller förutom mer information i text och video också svar från Mats som uppdateras i stort sett dagligen. Dessutom jobbar vi på en version för Android också".

Apphaus Sweden är ett konsultbolag med inriktning mot mobila plattformar och fokuserar på slagkraftiga applikationer för små och medelstora företag men också egen utveckling. Företaget är baserat i Lund och drivs av civilingenjörer med en förkärlek till interaktionsdesign och användbarhet.

Web: http://www.apphaus.se