VH assistans

VH assistans på plats under "Hjälpmedel Öresund 2010"

Pressmeddelande   •   Sep 28, 2010 17:28 CEST

Hjälpmedel Öresund 2010, en mässa arrangerad av Hjälpmedelsteknik Syd AB öppnar portarna den 29 september. VH assistans kommer finnas på plats med två montrar dit alla som är intresserade är välkomna.

Veronica Hedenmark, ägare och grundare av VH assistans kommer själv närvara vid mässan och kommer finnas tillgänglig för samtal om det övergripande temat mässan har - rörelsefrihet.

När Veronica Hedenmark som är född med benskörhet, gick ut gymnasiet ville försäkringskassan förtidspensionera henne.

Redan då hade hon ett inre mål och efter en livskris föddes VH assistans hemma vid köksbordet i Falun.

-Det tycktes finnas tusen möjligheter, men inte en enda för mig. Det blev viktigt att skapa något eget, ett arbete och att göra något av livet. Min främsta drivkraft var viljan att hjälpa personer med funktionshinder, förklarar hon.

Spelning med Mojje

I VH kids monter kommer det som vanligt ske mycket bus och kul. Som en bonus finns möjligheten att vinna biljetter till en spelning med artisten Mojje, kvällen den 29 september. Ett konsert anordnad i samarbete mellan VH assistans och FIFH.

VH assistans, VH action och VH kids kommer finnas på plats i montrarna C3 och F1

Hjälpmedel Öresund 2010:
Var: Europaporten Kongresscenter, Malmö
När: 29-30/9, 10.00-16.00
Arrangör: Hjälpmedelsteknik Syd AB

VH assistans grundades av Veronica Hedenmark 1997, vi har 13 års erfarenhet av att arbeta för barn, ungdomar och vuxna med funktionshinder. Idag är vi 600 medarbetare från Kiruna i norr till Ystad i söder. VH assistans har tre olika delar. VH assistans, VH Kids och VH Action. VH assistans för alla med höga krav på sin assistans. VH kids, för barn med funktionshinder, deras syskon och kompisar. VH action, personlig assistans med attityd för unga vuxna med funktionshinder. Vi anordnar även skidresor, bad- och solresor samt sommarkollon varje år, och man behöver inte vara kund hos oss för att delta.

VH assistans är ett företag där assistenter och kunder får möjlighet att växa och utvecklas tillsammans. Detta kräver respekt, lyhördhet och en empatisk förmåga av såväl ledare som personliga assistenter. VH assistans utför rekrytering, utbildning, handledning samt friskvård. VH assistans hjälper även till med myndighetskontakter samt skriver ansökan om personlig assistans.