Moment Group AB

Vi älskar talang!

Pressmeddelande   •   Jan 15, 2016 13:03 CET

Wallmans & Golden Hits - del av 2E Group

Då var det dags igen – Wallmans och Golden Hits Audition 2016! Nu har det redan gått ett år och vi är återigen oerhört spända på att få träffa nya artister och samtidigt få återse en del vi redan känner - på vår årliga auditionturné. Auditions håller vi alltid de tre första veckorna i februari och vår auditionpanel reser då till Stockholm, Oslo och Köpenhamn.

Vad söker vi?
Förutom artister till våra tre fasta Wallmansenheter söker vi också talanger till två shower på Golden Hits i Stockholm, Wallmans ”Snow Show” som spelas i Åre och Sälen, Wallmans On Tour i Sverige och Norge samt Golden Hits på turné i Sverige. Våra artister är kärnan i våra produkter och därför är det alltid lika spännande att se vilka det är som kommer på våra auditions runt om i Skandinavien.

Vilka får jobb?
Under årets lopp brukar vi få in fler än 1000 ansökningar och på våra auditions tittar vi på runt 700 artister och av dem får ungefär 20 stycken jobb. Vi tittar på sångare, dansare, all-rounders, komiker, magiker, varietéartister, cirkusartister, gymnaster och akrobater – och spelar man något instrument så är det ett stort plus.

Sedan vi öppnade den första Wallmansrestaurangen 1991 (Golden Hits 1992) har ordet ”plantskola”, som vi tidigare har förknippats med, förlorat sin bärighet och vi har idag mestadels proffs som jobbar hos oss.
Vi anställer allt från internationella cirkusartister till artister som har haft huvudroller i musikaler. Det kan vara killar och tjejer som sjungit i rockband eller dansare som dansat i etablerade danskompanier.

Vi söker givetvis också dem som precis har gått ut sin artistutbildning eller har showat utomlands på charterhotell eller på kryssningsfartyg.

Man kan givetvis söka till våra auditions även om man inte har så mycket scenerfarenhet, men då är det desto viktigare att man har en unik personlighet och en massa talang.
För att arbeta på Wallmans eller Golden Hits måste man vara minst 22 år och man måste givetvis vilja arbeta med att servera likaväl som att vara artist. Tidigare restaurangerfarenhet krävs dock inte då vi brukar har en restaurangskola med våra artister under repetitionsperioden.

Wallmans & Golden Hits familjen
Vi är alltid lika stolta över att få välkomna en ny artist in i Wallmans eller Golden Hits familjen - för vi vet att ett jobb hos oss ger ett minne för livet. Underbara kollegor och möten med fantastiska gäster eller kanske en möjlighet att få åka skidor varje dag eller kanske åka på turné till länder som t ex Finland, Tyskland, Ryssland, Spanien, Portugal och Förenade Arabemiraten.

Vi på produktionsavdelningen tycker att vi har världens bästa jobb eftersom vi får lyxen att arbeta med alla dess begåvade artister – och alla andra stjärnor i vår familj. Kockar, scenografer, koreografer, bartenders, servitörer, ljus- och ljuddesigners, sales- och marketingproffs, musikarrangörer, filmkreatörer och många, många fler.
Det är därför vi älskar talang!

Läs mer och ansök på: wallmansaudition.com

2E Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien. Inom koncernen skapas underhållning och möten för fler än 1,8 miljoner gäster varje år – såväl privatpersoner som företagskunder.

Inom affärsområde Live Entertainment producerar 2E Group teater, musikal, show och konsert, förmedlar artistbokningar och skapar specialbeställd underhållning. En annan del av verksamheten är Dinnershow, som 2E Group erbjuder på fyra av tio egna arenor.

Genom SHOWTIC.se bedriver 2E Group e-handel inom show, musikal, teater och konsert. På SHOWTIC.se erbjuds såväl koncernens egna som andra aktörers produktioner.

Inom affärsområde Möten planerar, utvecklar och genomför dotterbolaget Hansen möten med hela världen som arbetsfält.

Inom 2E Group finns flera starka varumärken såsom 2Entertain, Wallmans, Golden Hits, Ladies Night, Hamburger Börs m fl.

2E Group har kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo, Växjö och Falkenberg och är listat på First North med Remium som Certified Adviser.