Dear Friends AB

Vi är Göteborg

Pressmeddelande   •   Apr 08, 2013 09:56 CEST

Inför årets allsvenska hemmapremiär nu i söndags gick IFK Göteborg ut med ett nytt koncept för all matchannonsering. Syftet med konceptet är att på ett ödmjukt och folkligt sätt uppmana alla som håller på Blåvitt  att komma på hemmamatcherna – dels för fantastisk
fotbollsunderhållning – men också för att stötta laget i deras hjärtan.

– Med föregående säsonger i backspegeln har vi valt att varken älta historiska framgångar eller fantisera om framtiden. Vi spelar fotboll här och nu, säger Andrej Häggblad, marknadschef på IFK Göteborg.

Konceptet är framtaget av Dear Friends och går ut på att med ett vackert fotomanér och lek med perspektivet kring kända landmärken och klassiska Göteborgsmiljöer, ta ut fotbollen i staden, och på ett kul sätt göra människor påminda om vilket som är stadens lag. Matchannonserna, såväl som övrig kommunikation under året kommer att signeras ”#viärgöteborg”.

– Det känns rätt självklart. IFK Göteborg är enligt en Sifo-undersökning Sveriges mest populära idrottsförening med flest supportrar och i våra ögon stadens stolthet, säger Daniel Röjnemark, CD på Dear Friends.

Kontaktuppgifter:

Stefan Jakobsson, kundansvarig
stefan.jakobsson@dearfriends.se, 0704-18 07 21

Daniel Röjnemark, creative director
daniel.rojnemark@dearfriends.se, 0704-18 07 27

Roger Brovik, vd
roger.brovik@dearfriends.se, 0704-18 07 20

Andrej Häggblad Hristov, marknadschef IFK Göteborg
andrej.haggblad@ifkgoteborg.se, 031-703 73 28

Dear Friends är en digital byrå med kommunikativt fokus och tror på idén att människor som trivs och är glada gör ett bättre jobb än de som inte är det.