CoachWise Ledarskapsutveckling

Vi är i dinosaurieläge. Vi behöver nya ledare som vågar vara visionära.

Pressmeddelande   •   Nov 26, 2010 13:55 CET

Ser vi ut över den mänskliga historien så är det uppenbart att det finns civilisationer som har upphört att existera.Visserligen har de efterlämnat minnesmärken som pyramiderna och Akropolis eller olika skrifter. En del menar därför att civilisationer aldrig dör, vilket jag tycker är en besynnerlig ståndpunkt. Lika besynnerlig som om någon skulle hävda att min gamla mormor lever bara för att hennes gungstol finns kvar.

Civilisationer har sitt levnadslopp. När visionskrutet är slut rasar eländet ihop.
Om vi ser den civilisationsbärande visionen som ett lärprojekt så är det så att dess förmåga att inspirera till lärande och utveckling med tiden uttöms. Precis som visionen i en enskild människas liv och i ett företags liv. Och när det har skett blir det kollektivt lika meningslöst att upprätthålla den gamla civilisationen som det skulle vara för dig att hålla liv i tanken på att bli civilekonom, när du redan uppnått det målet för många år sedan.

Läs mer på http://visdomsmegafonen.blogspot.com/

CoachWise Ledarskapsutveckling utvecklar människor till insiktsfulla, sanna och lönsamma ledare som vill och kan göra verklig skillnad både mänskligt och resultatmässigt. Vi erbjuder individuella Executive program och BDARL(Business Driven Action Reflection Learning) vid strategisk förändring och utveckling.  Tillsammans kan vi göra verklig skillnad och skapa smart tillväxt.

Våra konsulter och coacher är ekonomer med verksamhetskunskap (strategi, Business Intelligence, affärsutveckling, marknadskommunikation) med erfarenheter som ledare inom bank och finans, utbildnings- och idrottsområdet, beteendevetenskaplig och psykologisk påbyggnad samt medlemmar i International Coach Federation och Stockholms Handelskammare.

www.coachwise.se