Åström Koncept & Event AB

Vi är Sveriges mest effektiva eventbyrå.

Pressmeddelande   •   Feb 28, 2017 15:44 CET

Därför ska du välja oss

Vi har märkt att ju större vi blir desto bättre blir både vi och vårt erbjudande. Genom att vara mer effektiva (snabbare, mer prisvärda och tydligare) än våra konkurrenter har vi på kort tid byggt en fantastiskt fin kundstock som dessutom hela tiden växer.

Med större volymer blir vi större köpare av tjänster hos våra leverantörer vilket leder till bättre priser för oss och våra kunder. På så sätt blir vår modell väldigt attraktiv och ju större vi blir desto bättre och bredare blir vårt erbjudande och vår kostnadseffektivitet.

Du kommer älska att jobba med våra aktiva medarbetare som i ett högt tempo förser dig som kund med erbjudanden, förslag och offerter i en snabbare takt än någon annan.

När ni väl bokat ert arrangemang behåller ni samma kontaktperson hela vägen fram till eventet och genomförandet. Därefter har ni inte bara en ny favoritbyrå i den annars så tröga eventbranschen - då har ni också fått en ny bästa kompis!

Därför är vi framgångsrika

Utan att på något sätt vara nöjda, har vår resa mot att bli Sveriges mest effektiva eventbyrå visat att vi jobbar enligt ett väldigt framgångsrikt koncept. Vi jobbar idag löpande med kunder som H&M, Bonnier, Google, Unibet, Betsson, IDG, Tobii och Netlight. Det är stora bolag som lägger ett stort förtroende och ansvar i våra händer. Lägg där till att i princip varenda kund vi jobbat med sedan starten stannar kvar och anlitar oss igen. Kundfamiljen växer hela tiden och med det även omsättningen som ökat med minst 75% alla våra verksamma år.

En grundbult i konceptet är den aktiva roll vi tar, får vi en förfrågan hittar vi en lösning. Vi förhandlar, skruvar, fixar till dess att vi kan presentera alternativ. Ibland är dem ganska standardiserade (man behöver ju inte alltid uppfinna hjulet!) Ibland blir det dock väldigt unika koncept som aldrig gjorts annan (ett extra hjul skadar inte!).

Vi har förståelse för att budgetar kommer variera mellan olika projekt, men vi kommer alltid kunna leverera en lösning. Det viktiga är att det händer saker, att bokningar blir av. För oss är många bokningar bättre än många kronor, det är en väldigt central filosofi hos oss.

Under hösten 2012 bestämde sig vår grundare för att skapa Sveriges mest effektiva eventbyrå. Idén hade sitt ursprung i en trög eventbransch där ledtiderna var långa, offerterna otydliga och priserna höga.

Det som av konkurrenterna kallades kreativt blev ineffektivt, dyrt och tidskrävande. Koncept & Event kom till och vi ville annorlunda. Grunden i konceptet var att hela tiden erbjuda bästa tänkbara service för våra kunder. Vi skulle vara snabbare och mer prisvärda än våra konkurrenter. Vi ville också vara tydliga så att kunderna hela tiden skulle känna sig trygga över vårt erbjudande - veta vad dem beställt och vad det skulle kosta.

Uppdraget blev att skapa en eventbyrå som var snabb, kostnadseffektiv, tydlig och närvarande i vår kundrelation. Det valde vi att sammanfatta som effektivt och eftersom bara bäst är bra nog för oss blev vårt uppdrag att bygga Sveriges mest effektiva eventbyrå.