Aggressive Development AB

Vi Bilägare börjar säljas digitalt i iPad och iPhone

Pressmeddelande   •   Feb 08, 2011 10:13 CET

OK Förlaget AB och Aggressive Development AB skriver avtal om digital publicering, försäljning och distribution av tidskrifter och magasin. Genom tidningsaffären Qiozk finns Vi Bilägare till försäljning i både iPhone och iPad till tiotusentals användare.

Med över 80 års erfarenhet av bilbranschen är Vi Bilägare den äldsta och största biltidningen i Sverige. Med landets mest avancerade biltester fungerar tidningen som ett skyddsnät för de som står inför en av livets största investeringar. Vi Bilägare gör även regelbundna produkttester och analyser av det som påverkar ekonomin och säkerheten i bilägandet. Kryddar gör vi med spännande resereportage, personporträtt och kåserier. I varje nummer finner du även en omfattande guide till det problemfria begagnatköpet.

"Vi är mycket glada att Vi Bilägare vill vara med i Qiozk-familjen" säger Olof Thorén, en av Aggressive Developments grundare.

Om Qiozk

Qiozk är en digital tidningsaffär för månads- och veckotidskrifter. Qiozk finns redan till både iPod, iPhone och iPad. Tiotusentals användare har laddat ner den kostnadsfria appen från AppStore. Ladda ner appen från http://www.qiozk.com/paper/vi-bilagare

Tidningsförlag kan enkelt gå med i Qiozk. På bara några dagar kan förlagets titlar finnas till försäljning. Anmäl intresse på http://www.qiozk.com/publisher/

Aggressive Development utvecklar mobila applikation på den svenska och internationella marknaden. Vi gör både egna små mästerverk och hjälper andra att förverkliga sina appidéer. Vårt mest sålda program Tagut som hittar närmaste bankomat i hela Sverige har sålts till över 10 000 iPhone-användare. Aggressive Development grundades i februari 2009 av Olof Thorén och Klas Petersson.