FMCA - Flatmate Creative Agency

Vi ger dig en rättvis fest tillsammans med Spotify!

Pressmeddelande   •   Dec 11, 2013 17:15 CET

Är du trött på gäster som fyller din spellista med en uppsjö av låtar på dina fester? Då har vi något gemensamt. Detta är något som vi på Flatmate Web & Digital har tagit fram en lösning för i samarbete med Spotify.

Vi har tagit fram den perfekta lösningen och vi kallar den PartiQ – Den demokratiska spellistan för din fest.

Under de senaste månaderna har vi arbetat fram idé, koncept, design och även utvecklat en första version av applikationen. Vi var medvetna om att Spotify har väldigt höga krav och en noggrann process för att ett projekt ska godkännas och till slut tas in som en officiell Spotify-applikation.

André Högberg, vd och projektledare på Flatmate berättar: "Syftet och tanken med projektet var först och främst att skapa ett internprojekt som vi hade full kontroll över och som gav hela arbetsgruppen nya utmaningar. Utfallet är oerhört positivt och alla i arbetsgruppen tog sig an utmaningen för att skapa en kreativ och slipad produkt.

Vi sammanställde projektunderlaget och skickade in det för granskning till Spotify. Några veckor senare fick vi besked om att de gillade idén och den grafiska designen av produkten och ansåg att det var unik i sitt utförande. Detta innebär att PartiQ kommer att vara tillgänglig som officiell applikation i Spotify så snart all utveckling och testning är utförd.

- Vi är såklart superstolta över detta avslutar André Högberg.

För mer information:

André Högberg
andre@flatmate.se
070-6675006

Flatmate Web & Digital är en digital byrå grundad 2004 som hjälper företag att planera och skapa framgångsrik digital marknadsföring och kommunikation av hög kvalité. Vi hjälper dig och ditt företag att ligga i framkant.

Att skapa digital perfektion och trygga leveranser till våra kunder är ett tydligt fokus för oss på Flatmate.