0770 Profilnr

Vi har fått fler kunder sedan vi bytte telefonnummer till ett med bokstäver

Pressmeddelande   •   Nov 29, 2010 16:48 CET

Med vårt namn som telefonnummer håller vi kunderna hos oss

Monica Tingström på Bobbys Garage har märkt av en markant ökning av inkomna samtal sedan verkstaden köpt ett bokstavsbaserat profilnr som telefonnummer, även hemsidan har blivit mer besökt.

Först trodde vi att det här var svårt eller rörigt för kunden att förstå, men vi har märkt att det är enklare för alla, oavsett ålder, berättar Monica på Bobbys Garage. När kunderna ringer och frågar efter vårt telefonnummer säger jag 0770 BOBBYS. De flesta förstår på en gång, de andra får jag förklara för. Deras reaktion är ”så smart!”. Våra kunder kommer ju ihåg vårt namn, nu kommer de också lätt ihåg vårt bokstavsbaserade telefonnummer, avslutar Monica Tingström från Bobbys Garage.

Företagsnamn eller branschnamn som bokstavsbaserat telefonnummer

Bobbys Garage har kopplat ihop företagsnamnet, inte bara med hemsidan utan också med telefonnumret. Bokstavsbaserade telefonnummer ger företag möjligheten att förenkla för kunderna att komma ihåg dess kontaktuppgifter, berättar Linda Carlsson projektledare på Profilnr. Att välja ett företagsnamn är vikigt, men det är också viktigt att välja branschordet. Då har man chans att få många spontana kundsamtal från intresserade personer, avslutar hon.

0770 Profilnr är bokstavsbaserade telefonnummer. Vi har 8 gånger lättare att komma ihåg ett namn istället för en nummerserie. Koppla ihop företagsnamnet, med hemsidan och telefonnumret. Alternativ kan också vara att koppla ihop det bokstavsbaserade telefonnumret med branschen såsom 0770 RES TILL för resebolaget, 0770 GLASÖGON för optikern eller 0770 KARAMELL för godisbutiken. Se mer på www.profilnr.com