Microsoft Sverige AB

Vi introducerar Xbox Music: Den ultimata musiktjänsten

Pressmeddelande   •   Okt 16, 2012 15:02 CEST

Vi introducerar Xbox Music, den första kompletta tjänsten som låter dig abonnera på all musik du vill ha, och köpa låtar som du vill äga. Allting drivs av Molnet, och integrerar din musikupplevelse på din pekdator, PC, telefon och TV1. Med över 30 miljoner låtar i den globala katalogen, kommer Xbox Music att finnas tillgängligt på Xbox 360 och Windows 8-datorer i Sverige i samband med att Windows 8 lanseras den 26 oktober, och på mobiltelefoner i samband med att Windows Phone 8 lanseras. Fler plattformar tillkommer senare.

All music du älskar, precis som du vill ha den

Tjänsten kommer att inkludera följande funktioner:

• Xbox Music Pass. Vill du ha obegränsad tillgång till alla låtar och artister du bryr dig om, inklusive offline-funktionalitet? Skaffa Xbox Music Pass så får du reklamfri, obegränsad uppspelning av alla spår i vår katalog, på pekdator, PC, mobiltelefon och Xbox 360, för 99 kronor per månad, eller 990 kronor per år 2. Xbox Music Pass ger dig också obegränsad tillgång till tiotusentals musikvideos på din Xbox 360.
  • Xbox Music Store. Vill du äga musiken du älskar? Xbox Music Store ger dig möjlighet att köpa enstaka låtar eller hela album i MP3-format på din Windows 8 eller Windows 8 RT-enhet, eller PC och Windows Phone 8.
  • Smart DJ. En artist-baserad radio med hjälp av Smart DJ, ett snabbt och dynamiskt sätt att personalisera din samling, upptäck nya favoriter och skapa den ultimata spellistan genom att lägga upp din favoritmix baserat på dina favoritartister.
  • Molnlagring. Under nästa år kommer en scan-and-matchfunktion som tar upplevelsen ännu längre än de 30 miljoner låtar som Xbox Music erbjuder. Det kommer då bli möjligt att lägga till alla de låtar du redan äger till Xbox Music molnlagring, inklusive musik du skaffat via andra tjänster. Det innebär att du kan lägga till nästan vilket innehåll som helst, även om det inte finns tillgängligt i katalogen på Xbox Music.
  • Social Music. Xbox Music kommer att lägga till social funktioner under det kommande året, som låter dig dela din musikupplevelse med vänner och familj.

1 På TV är Xbox Music endast tillgänglig som streaming-tjänst, och kräver en Xbox 360 och extra abonnemang (säljs separat). Visst innehåll på Xbox Music kan vara otillgängligt via Xbox Music Pass och kan variera över tid och i olika regioner. Se xbox.com/music.

2 Rekommenderade priser. Faktiskt pris kan variera. Priset kan variera mellan regioner.

För pressmaterial, se http://press.xbox360.com