QleanAir Scandinavia AB

– Vi kallar den S-Line! En ny generation rökstationer

Pressmeddelande   •   Jun 02, 2015 13:19 CEST

– S:et står för säkerhet på en rad olika språk: Safety, Security, Schutz, Sicherheit, Sikkerhed, Säkerhet, Sécurité osv., säger Karl-Johan Lantz, QleanAir Scandinavias Executive Vice President för Smoke Solutions Europe. Varje enskild komponent i nya S-Line har designats om för att skapa en rökstation som är helt flamsäker. Även om det börjar brinna runt stationen har den ingen eskalerande effekt på branden, och den utvecklar heller inga farliga gaser. Stationen är så säker att den till och med kan placeras i utrymningsvägar.

S-Line har ett brandsäkert och stängt askhanteringssystem för cigarettfimparna, och alla filter är inkapslade i flamsäkra material. S-Line finns i tre olika storlekar, och S40 och C60 finns även i stängda versioner med dörrar som stängs automatiskt.

Hela rapporten kan beställas från QleanAir Scandinavia.

För mer information, kontakta:

Karl-Johan.Lantz@qleanair.com

QleanAir Scandinavia är världsledande inom utveckling, design och försäljning av de säkraste lösningarna för eliminering av passiv rökning på arbetsplatsen. Vi vill skapa miljöer som är helt fria från lukt och rök, samt bidra till minskad rökning på arbetsplatsen. QleanAirs rökkabiner skapar miljöer som är hundra procent fria från rök och som uppfyller gällande arbetsmiljöriktlinjer.