Rope Access Sverige AB

Vi kan sanering av atrium och gallerior

Pressmeddelande   •   Aug 28, 2012 22:50 CEST

Algbevuxna fasader, nedsmutsade skyltar, övervuxna fönster eller bara ett allmänt behov av uppfräschning? Vi på Rope Access Sverige hjälper er bli av med problemet och få er fastighet sanerad och uppfräschad. Genom att jobba via rep är vi flexibla och kommer lätt åt de platser där ni har svårt att komma åt i vanliga fall. På platser där det är svårt att komma åt med kran, ställning och lift lämpar sig vår metod extra bra. Vill ni undvika störningar för de verksamheter som normalt förekommer i eller utanför fastigheten är vår metod också mycket lämplig. Vi kan jobba när det passar er, natt, helg eller vardag.

Rengöring och sanering av atrium, saluhallar och gallerior är något vi gjort många gånger just därför att våra metoder lämpar sig särskilt väl för denna typ av fastigheter och miljöer. Ljusgårdar, atrium och shoppingcentrum är vanliga platser där rengöring och sanering ställer krav på säker åtkomst. Ofta finns det platser där saxliftar och andra liftar inte når fram men där vi kan ta oss via våra rep. Andra miljöer där vi utfört jobb som löst stora problem för våra beställare är i kyrkor och museer. Vid riktigt krävande åtkomstsituationer arbetar vi inte bara med rep utan också med vajersystem som gör att vi kan jobba där det är omöjligt att komma åt på annat sätt.

Nedan är några typiska tjänster vi utför inom sanering.

• Fönsterputs
  • Rengöring av tak och takbalkar
  • Dammsugning
  • Nedklippning av växtlighet
  • Rengöring av ventilation
  • Kontroll av rökluckor

I samband med att vi är på plats hos er för att hjälpa er med sanering kan vi även erbjuda våra övriga tjänster inom yttre underhåll av fastigheter.

Rope Access Sverige AB är det enda företaget i Sverige ackrediterat av den internationella branschorganisationen för reparbete, IRATA. Vi uppfyller därmed branschens hårdaste krav på säkerhet och kvalitet inom industriell klättring och reparbete offshore. Vi utför höghöjdsarbete med spetskompetens inom oförstörande provning, inspektion, montage och underhåll. Vi har sedan 1997 lett utvecklingen av reparbete i Sverige.