Inova

Vi måste våga för att vinna!

Pressmeddelande   •   Mar 11, 2015 16:33 CET

De ser alltid möjligheterna och är inte rädda för att ge Jantelagen en riktig käftsmäll.

Paneldebatt

På näringslivsforumet 100 grader Karlstad den 13 mars samlas entreprenörerna Karin Vangstad, Daniel Höglund och Lars Wingefors för en paneldebatt där de ger sin syn på vilka faktorer som är avgörande för att utveckla framgångsrika företag.

Alla tre är värmländska entreprenörer som jobbar på olika sätt och är engagerade i olika företag och projekt. Men de har också en hel del gemensamt. De ser möjligheterna, har en skön inställning till livet, kan konsten att bygga team och håller alltid ett öra mot marken. De vågar helt enkelt lite mer!

– Vare sig man är anställd eller egen företagare behöver vi väl alla en positiv injektion av att allt är möjligt. De som lyssnar på vår debatt kommer med stor sannolikhet gå därifrån med känslan av att tillväxt och framgång i mångt och mycket avgörs av ens egen inställning och mentalitet. Det handlar om att se möjligheter, säger Helena Wiktelius, moderator för debatten.

Debatten som arrangeras 14.50 till 15.00 på fredag är en del i Inova och Innovation Parks program under 100 grader Karlstad. I montern kommer besökarna under dagen få träffa innovativa företag och entreprenörer som alla bidrar till nya dimensioner av tillväxt. Människor som med sin inställning, positiva attityd och drivkraft har påverkat Värmlands tillväxt och framtid. Du får även chansen att lyssna till Britt Lööv, verksamhetsledare Inova, Mats Williams, VD Innovation Park och Maria Hollander, VD The Paper Province.

Plats:
Karlstad CCC, Tage Erlandergatan 8, 652 20 Karlstad

För mer information:
Helena Wiktelius, projektledare och moderator Inova och Innovation Park,
Telefon: 0730-26 26 14.
E-post: helena@wiktelius.se

Om entreprenörerna:
Karin Vangstad, VD för Qtym, hon är delägare i Unitable och driver Sätterstrands vandrarhem.
Daniel Höglund, ägare och engagerad i flera IT-företag, bland annat AffärsIT och Högdata. Han är även ägare för Suitopia som är en av de ledande onlineskräddarna.
Lars Wingefors, serieentreprenören som vi just nu kan se i Draknästet på TV 8. Han startade sitt första företag som tonåring och driver i dag bland annat spelkedjan Game med över 40 butiker och investmentbolaget Wingefors Invest.

Inova utvecklar människor och affärsidéer till växande företag. För att lyckas med detta har vi ett arbetssätt som bygger på att affärsidéer fångas upp och granskas. Visar det sig att de har potential att bli framgångsrika erbjuds de det stöd som behövs för att de ska kunna utvecklas. Inovas verksamhet är öppen mot alla branscher och samarbete sker med flertalet aktörer inom såväl näringsliv och universitet som offentlig sektor.