MiL Institute

Vi söker deltagare till internationellt ledarskapsprogram för kvinnliga chefer

Pressmeddelande   •   Jun 11, 2013 14:29 CEST

Shamsa Saleh, CEO i Dubai Women Establishment och Johanna Steen, MiL Institute.

Efter ett lyckat pilotprogram så bjuder vi nu in 15 nya chefer till nästa omgång av Women Leadership Exchange Program, ett unikt ledarskapsprogram för kvinnliga chefer i Sverige och i Förenade Arabemiraten.

Mona Fekri var med i programmet som avslutades i januari 2013 i Dubai. Hon är chef på TECOM Investments-Dubai Holding, med ansvar för strategiska HR- och personalpolicyfrågor.

Enligt Mona var programmet:

”Det här är en livsförändrande erfarenhet och jag tror att det kommer vara en vändpunkt för många av oss [deltagare]. Det här programmet har omdefinierat betydelsen av begrepp som vad det betyder att vara en professionell kvinna, ledarskap och hållbarhet.” (översättning)

Women Leadership Exchange Program är ett unikt utbytesprogram då det särskilt vänder sig till kvinnor i ledande position i Sverige och i Förenade Arabemiraten. Genom att delta i programmet får deltagarna en ökad kulturell medvetenhet, insikt och kontaktytor med näringsliv och offentlig sektor i Förenade Arabemiraten.

Women Leadership Exchange Program är också ett unikt ledarskapsutvecklingsprogram där deltagarna jobbar med att utveckla ett hållbart förhållningssätt till att leda med utgångspunkt i konkreta ledarskapsutmaningar. Programmet bygger på Action Reflection Learning® och deltagarna tränar olika innovativa metoder för att öka deltagande och samskapande i hemmaorganisationen. Under programmets gång bygger deltagarna starka nätverk och varm gemenskap med andra kvinnliga chefer för fortsatt stöd och utmaning.

Nästa Women Leadership Exchange Program startar den 25 augusti 2013!

Vi söker dig som:

• har minst tre års erfarenhet som chef
  • vill utforska olika fasetter av att vara kvinna i en ledande position och få en bättre förståelse för specifika utmaningar och möjligheter.
  • vill utveckla ditt ledarskap genom att möta andra chefer från en annan kontext, bakgrund och fält.
  • vill nå en ökad kulturell förståelse, inblick och kontakt med organisationer och företag i Förenade Arabemiraten.
För mer info och anmälan kontakta Johanna Steen på MiL Institute:

040-10 50 04 eller epost.

Women Leadership Exchange Program är ett samarbete mellan:
Dubai Women Establishment
Women for Sustainable Growth

MiL Institute
is a value-driven organisation where a humanistic view of human beings, an action-oriented approach to change and development and multi-facetted perspectives on leadership and learning form a vital platform. Together with the specific circumstances of the situation, this platform provides the starting point for how activities and assignments are designed, organised and run by MiL Institute.

Mil Institute has over 30 years experience in developing new methods and concepts within Action Reflection Learning®.