Min El ebs AB

Vi tar striden åt dig!

Pressmeddelande   •   Nov 07, 2013 06:00 CET

Igår skrev Dagens Nyheter att en av sex (780 000!) elkunder betalar dyrt för usla elavtal. Vi, den fristående elleverantören Min El har tröttnat. Nu ska tillsvidarepriset bort.

”Vi kommer gå från dörr till dörr, från samhälle till samhälle. Och vårt första slag kommer stå i Falun. Minst 1 000 elkunder ska ha fått hjälp att byta innan vi reser vidare. Det är ett löfte.”

Tillsvidarepriset eller det så kallade anvisade avtalet innebär att konsumenten automatiskt får ett elavtal hos sin anvisade leverantör, vanligtvis det lokala nätbolaget, när inflytt sker på ny adress. För att konsumenten inte ska bli fast i ett oskäligt avtal, med en enligt Min El oskälig avtalsform måste alltså ett aktivt val göras. När det sedan är dags för flytt igen måste hela proceduren upprepas då det återigen blir tal om att automatiskt bli tillskriven ett tillsvidareavtal.

För att åstadkomma en skillnad behöver någon ta ställning och aktivt arbeta för att få bort tillsvidareavtalet runt om i hela Sverige. Den rollen går den fristående elleverantören Min El nu in helhjärtat i. Det är dags att elkonsumenter i Sverige slipper onödigt höga avgifter. Min El kommer systematiskt att arbeta runt om i hela Sverige för att förändra detta.

Slaget i Falun: Start 2013-11-07

Min Els erbjudande i Falun:

Vi bjuder på Bra Miljöval!

• Fast pris 1 år: 86 öre/kWh* (inkl skatt moms)
  • Ingen bindningstid. Byt när du vill!
  • Ingen fast avgift

De lokala tillsvidarepriserna:

Dalakraft

• Tillsvidarepris
  • 109,13 öre/kWh (inkl skatt och moms)
  • Fast avgift 31,25 kr/månad

Falu Energi & Vatten

• Tillsvidarepris
  • 99 öre/kWh (inkl skatt och moms)
  • Fast avgift 25 kr/månad

Följ gärna vår framfart på sociala medier och på vår hemsida. För mer information vänligen kontakta Peter Wärme, VD, 08-556 505 11.

* El/kraft 39,50 öre/kWh, skatt 29,30 öre/kWh, moms 17,20 öre/kWh, totalpris 86 öre/kWh; jämförelsepris: 2000 kWh/5000kWh/20000 kWh 86 öre/kWh

Min El är en fristående elleverantör som levererar el till privatpersoner. Vår målsättning är att vara ett öppet företag där våra kunder har en insyn och chans att påverka vad och hur vi arbetar, bland annat genom möjligheten att bli delägare i företaget. Vi vet att våra kunder är vår kärna och att vi därför måste värna om dem.