LPS lek-park-sport

Vi uppdaterar för framtiden

Pressmeddelande   •   Sep 16, 2019 10:10 CEST

Att skapa lekplatser där barn och vuxna har roligt tillsammans är en självklarhet. Konstnärer, arkitekter, tekniska ingenjörer och snickare skapar fantastiska upplevelser. Designen finns i otaliga variationer med möjligheten att direkt påverka arkitekturen. För att bygga de vackraste anläggningarna används högkvalitativt trä av träslaget Robinia. Egenskaperna är idealiska för utomhusbruk. Trädelarna är sammansatta med skruvar i rostfritt stål.

Robinia (Robinia pseudoacacia) är ett lövfällande träd som kan bli cirka 15 meter högt. Den kallas ibland ”falsk akacia”. Robinia odlas som trädgårdsväxt i Sverige och är vanlig som parkträd. Är mycket vanlig i Centraleuropa.

Viktbaserat utegym

Många har frågat om ”riktiga” viktredskap för utomhusbruk. Nu kan vi erbjuda ett alternativ som även har ekonomin med sig. Vi erbjuder flertal olika redskap för att träna olika delar av kroppen. Dessa redskap är en division över vad som vanligtvis erbjuds som utegym. Konstruktionen är formad för allmän användning utomhus.

Paddelarena för utomhusbruk

Vi har glädjen att äntligen erbjuda första klassens paddelarenor för utomhusbruk. Våra arenor har en galvaniserat stålkonstruktion med glaspartier allt enl. reglementet. Välj fritt underlag, t ex konstgräs eller filtduk. Anläggningen kan även levereras med belysning, vilket behövs i vår mörka del av året.

Elmia Park 24-26 september 2019

Vi vill gärna träffa dig. Besök oss i vår monter B03:14 på Elmia i Jönköping.

LPS är ett bolag grundat 2016. Vi är lokaliserade i Bankeryd med kontor och lager, samt försäljningskontor i Mölndal. Vi erbjuder produkter för lekplatser, parker och sport. Naturligtvis även byggnation om du önskar. Behöver du finansiering har vi även bra lösningar för detta.